В Україні можуть подорожчати імпортні автомобілі

28 Вересня 2011, 09:40

Як повідомляє Коммерсант-Украина, автомобілі стали першою товарною групою, стосовно якої Україна вестиме переговори з членами СОТ про перегляд умов імпорту. Чинне зараз 10-процентне мито пропонується збільшити до 25% – тобто до того рівня, який був до вступу країни в організацію. За словами джерела видання у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ), рішення звернутися до СОТ з вимогою переглянути ставки вже прийнято Кабміном.

На підвищенні ввізних мит наполягали автовиробники. "Ми отримали від них пропозицію, проаналізували її і вирішили почати консультації з членами СОТ", – відзначив чиновник. За його словами, у МЕРТ вже підготували відповідний пакет документів і відправили його до Кабміну, який представить аргументацію до секретаріату СОТ. Втім, у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) стверджують, що заявка до секретаріату СОТ вже подана.

Якщо СОТ дасть згоду на введення мита, імпортери будуть змушені підвищити ціни. «Із введенням 25-відсоткового мита зростуть наші витрати У цих умовах ціна на автомобілі не зможе залишатися на тому ж рівні», – заявив гендиректор «Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко.

Коли Україна вступила до СОТ, імпортні автомобілі подешевшали на 10-13%, нагадує гендиректор "Авто Інтернешнл" (імпортер Mazda і Suzuki) Олена Дуніна. На її думку,  тепер попит зміститься у бік автомобілів компактного і малого класів, а також б/у та продукції "сірих" дилерів.

Юристи відзначають, що якщо члени СОТ схвалять звернення Україні, країні будуть висунуті зустрічні вимоги. У МЕРТ кажуть, що проаналізували можливі ризики. "Якщо обсяг компенсацій виявиться занадто високим, можливо, ми відмовимося від свого звернення", – говорить джерело видання у МЕРТ.

Сумніви у доцільності перегляду мита на автомобілі висловлював і уповноважений Кабміну з питань європейської інтеграції Валерій П’ятницькій.

«… У рамках СОТ є дешевші способи захистити своїх виробників Наприклад, можна довести факт масованого імпорту та ввести загороджувальні заходи У такому випадку ми не повинні виплачувати компенсації, на відміну від запропонованого перегляду ставок», –  відзначив він.