«Я не думаю, що суди присудять Україні віддати $7 млрд Газпрому. Водночас я не думаю, що російська сторона повністю неправа», – сказав Грачов.
На його думку, публічне з'ясування газового питання піде на шкоду двом країнам.
«Це нічого добре не дасть і закінчиться взаємними претензіями, що не піде на користь жодній стороні. А в остаточному підсумку відстань до добрих домовленостей збільшується», – сказав він. Грачов вважає, що чисто формально Газпром має право виставити претензії на $7 млрд за недобір газу за принципом «бери або плати».
Водночас він наголосив, що його позиція розходиться з офіційною думкою російської держави.
«Я вважаю, що «Південний потік» не потрібен, що краще домовитися з Україною й уникнути взаємних претензій», – сказав Грачов.
«Мені здається, що рахунок на $7 млрд – це зворотня реакція. Європа виставила Газпрому рахунок, Україна говорила про судові позови до російської компанії. Це реакція зокрема на неправильні дії Європи. Коли такі акції плануються, то взаємини України і Росії не відділяються від загального контексту в трикутнику РФ-Україна-Європа», – додав він.
Як повідомлялось, Газпром не має наміру обговорювати з Україною зміну умов чинного газового контракту і вважає, що Україна повинна повністю оплатити виставлений їй рахунок за недобір «блакитного палива» в минулому році.
Нагадаємо, російський Газпром виставив Нафтогазу рахунок на суму близько $7 млрд за недобір природного газу в 2012 році виходячи з передбаченою контрактами вимогою take or pay.
Водночас у Нафтогазі підкреслюють, що компанія в повному обсязі оплатила отриманий від російської компанії газ за раніше виставленими рахунками.
Міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький заявив, що Україна не вважає за доцільне виплачувати "Газпрому" $7 млрд за недобір природного газу. Однак, пізніше він зазначив, що наразі зарано говорити про сплату боргу в $7 млрд Росії, оскільки переговори щодо цього питання досі тривають.
Експерти вважають, що російська сторона використовуватиме виставлений Нафтогазу рахунок як додатковий важель впливу на Україну у втягуванні її у Митний союз.