Рада заборонила рекламу тютюнових виробів

22 Вересня 2011, 18:04

Відповідні зміни парламент вніс в закони "Про рекламу" і "Про заходи щодо запобігання й зменшення вживання тютюнових виробів та їхнього шкідливого впливу на здоров'я населення".

Рада встановила, що реклама тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняються: на радіо й телебаченні; у наукових, громадсько-політичних, літературно-художніх виданнях, виданнях для організації дозвілля й відпочинку, спорту й у всіх інших друкованих засобах масової інформації; на транспорті.

При цьому парламент визначив, що винятками є спеціалізовані виставкові заходи тютюнових виробів за умови допуску на них лише працівників підприємств, які мають ліцензію на оптову торгівлю тютюном або виробництво тютюнових виробів.

Крім того, забороняється така реклама в місцях проведення масових заходів політичного, освітнього, релігійного, спортивного характеру й розважальних заходів, призначених для неповнолітніх.

При цьому Рада не підтримала поправку до законопроекту, якою пропонувалося заборонити спонсорство теле-, радіопередач, театрально-концертних, оздоровчих, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, під якими випускаються тютюнові вироби, а також з використанням ім'я, назви виробника, імпортера, оптового продавця тютюнових виробів.

Закон набуває чинності через півроку з дня його опублікування.

Чинний закон "Про рекламу" повністю не забороняє рекламування тютюнових виробів, хоча й припускає обмеження такої реклами.

Ініціаторами законопроекту є депутати Ради Юрій Мірошниченко, Нестор Шуфрич, Ганна Герман, Владислав Лук'янов, Тетяна Бахтеєва, Олена Бондаренко (усі – ПР), Олег Ляшко, Андрій Шевченко, Євген Суслов, Дмитро Ветвицький (всі – БЮТ), Леся Оробець, Владислав Каськів , Андрій Парубій (всі – НУНС), Олександр Голуб та Євген Царьков (обидва – КПУ).

Нагадаємо, заборона реклами алкогольних напоїв і тютюнових виробів засобами зовнішньої реклами, а також реклами алкогольних напоїв на телебаченні набула чинності з 1 січня 2009 року.