Азаров хоче взяти у китайців $4,5 млрд на електричку до «Борисполя»

11 Березня 2011, 10:52

За даними джерел «Дзеркала тижня. Україна», мова йде про кредит у розмірі 4,5 мільярда гривень. У першу чергу проект передбачає будівництво 8 кілометрів залізничного полотна та добудову Дарницького вокзалу в Києві. 

Як відомо, зв'язаний кредит — це позика, яка видається з додатковими умовами, що висуває кредитор. 

Голова Держагентства з інвестицій та управління нацпроектів Владислав Каськів повідомив, що мова йде про кредит на 15 років з 3-річними канікулами, який надає Банк розвитку Китаю. 

Відповідаючи на питання про те, чому вирішено було зупинитися на кредиті, а не інвестиції,  Каськів зазначив, що залучення кредитних коштів дозволяє «значно заощадити час для реалізації такого необхідного столиці України об'єкта». 

Крім того, він підкреслив, що „це перший подібний об'єкт, який буде побудований не за бюджетні кошти“.

«У нас це перша спроба реалізувати інфраструктурний об'єкт такого ключового значення за рахунок залучених коштів. При цьому, я підкреслюю, що мова йде про проект, який окупить себе», — сказав Каськів. 

Також чиновник спростував інформацію про те, що один квиток на електричку Київ-Бориспіль буде коштувати 40 гривень. «Це безвідповідальні люди називають такі цифри… Ми вам обіцяємо провести протягом одного місяця публічну презентацію, де все буде абсолютно публічно повідомлено», — заявив Каськів. 

Варто зазначити, що 9 березня на черговому засіданні Кабміну питання про надання державних гарантій для китайського кредиту було винесено і тут же знято з розгляду. 

Раніше, в грудні 2010 року Каськів, будучи ще керівником робочої групи „Національні проекти“ Комітету з економічних реформ, зазначав складнощі з отриманням держгарантій під цей кредит.

«Тут у нас прикра ситуація поки що, у зв'язку з тим, що відповідно до рамкової угоди, підписаної в ході візиту президента Віктора Януковича до Китаю, в цьому році ще не виділена частка державних гарантій, які необхідні для початку робіт», — сказав Каськів.

Нагадаємо, у січні Київська міська державна адміністрація підписала меморандум про співробітництво в розвитку київського метрополітену з компанією Itochu Corporation (Японія). У документі йшлося про отримання КП «Київський метрополітен» кредиту на 30 років під 1,5% річних. Раніше велися переговори про можливу участь компаній з Китаю в будівництві Подільсько-Вигурівської лінії метро та лінії метро «Троєщина-Осокорки».