Як Кремнієва долина реагує на американські протести

Наука
8 Червня 2020, 13:34

Twitter досить чітко проявив свою позицію щодо протестних рухів у країні. По-перше, вони висловили символічну підтримку, змінивши кольори усім відомого лого з пташкою на чорно-білі і додавши до профілю хештег #BlackLivesMatter (англ. «Чорні життя мають значення»).  Але мабуть, більш значущою для суспільства стала реакція компанії на неоднозначні твіти президента США. Так, допис Дональда Трампа, що містить фразу «коли починаються грабежі, починається стрільба», Twitter позначив як такий, що пропагує насилля, але залишив у відкритому доступі. Це один з перших випадків, коли Twitter таким чином позначає допис публічної особи, оскільки це дуже чутлива тема, і багатьма, в тому числі звісно й Трампом, сприймається як цензура.

 

A screenshot of a cell phoneDescription automatically generated

 

Facebook, наприклад, щодо цієї ж самої фрази вирішив не вживати жодних дій. Таким було особисте рішення Марка Цукерберга, який підкреслив, що категорично не погоджується з висловлюванням президента, але не вважає його таким, що порушує правила соціальної мережі. Через таке рішення керівник Facebook отримав шквал критики від власних співробітників, в тому числі у вигляді протестів, погроз звільнитися та відкритих заяв деяких топ-менеджерів.

 

При цьому варто зазначити, що загалом компанія Facebook, як і її очільник, висловлюють цілковиту підтримку мирним протестам проти расової дискримінації. На своїй особистій сторінці Марк Цукерберг написав: «Я знаю, що Facebook повинен робити більше для підтримки рівності та безпеки чорношкірої спільноти… Організації, які борються за справедливість, також потребують фінансування, і тому Facebook виділяє додаткові $10 млн для груп, які працюють над встановленням расової справедливості». Крім того, він зазначив, що його благодійний фонд щорічно інвестує близько $40 млн в організації, які протидіють расовій несправедливості.

 

Читайте також: Ніксон 2.0

 

Компанія Google висловила символічну підтримку руху за расову рівність, розмістивши чорні пов’язки на домашніх сторінках пошуковика та Youtube. У листі до співробітників виконавчий директор технічного гіганта також зазначив, що компанія готова підтримати пожертви співробітників на користь цього руху, передавши аналогічну суму у межах $10 тис.

 

A screenshot of a cell phoneDescription automatically generated

 

Amazon так само підтримав рух за расову справедливість, зазначивши у відповідному дописі в Twitter, що «несправедливе та жорстоке поводження з чорношкірими людьми у нашій країні повинно припинитися». Цей допис викликав багато критичних зауважень, які в тому числі пропонували конкретні кроки, якими компанія могла б підтвердити свою позицію. Так, компанії пропонували більше платити працівникам їхніх складських приміщень, а також відмовитися від практики звільнення людей, які висловлюються проти поганих умов праці. Крім того, Amazon має сотні контрактів з поліцією та іншими правоохоронними органами, надаючи їм доступ до відео з камер Amazon Ring. Враховуючи характер теперішніх протестів, така співпраця не викликає довіри у чорношкірої спільноти.

 

Читайте також: Демократичний локдаун

 

Підтримку руху за расову справедливість висловили також топ-менеджери Microsoft та Apple. Так, Тім Кук перефразував Мартіна Лютера Кінга, зазначивши, що «негативний мир, що полягає у відсутності напруги не замінює позитивний мир, що полягає у наявності справедливості. Справедливість – це те, як ми лікуємо».

 

Через значний вплив, який у сьогоднішньому світі мають технічні гіганти, дуже багато уваги приділяється позиції цих компаній щодо важливих суспільних подій та рухів. Як бачимо, компанії обрали для себе шлях політкоректної підтримки руху за расову рівність та справедливість, незважаючи на те, що деякі з них, як наприклад Apple, постраждали від мародерства та погромів агресивної частини цього протесту. Більшість технологічних лідерів обмежуються словами підтримки, багато хто пропонує також фінансову підтримку відповідним громадським організаціям. Однак, найбільш значущим фактором буде, чи сприятимуть ці компанії через свої соціальні платформи ще більшому зростанню напруженості у суспільстві чи допоможуть людям з різною позицією зблизитись.