В Азарова згодні говорити про компенсації за автомобільні спецмита

12 Липня 2013, 19:58

"У зв'язку з повiдомленням Росiї про намiр призупинити низку поступок, делегацiя України вiдзначила прагнення знайти взаємну домовленiсть iз Росiєю та iншими зацiкавленими країнами-членами, що передбачатиме компенсацiю з найменш негативним впливом на мiжнародну торгiвлю", – йдеться у публiкацiї міністерства.

Вiдомство зазначає, що на засiданнi Японiя заявила про непрозорiсть i необґрунтованiсть вжитих Києвом спецiальних захисних заходiв, а кiлькома днями ранiше Росiя заявила про намiр запровадити вiдповiднi мита на iмпорт українських шоколаду, флоат-скла i вугiлля.

У вiдповiдь українська делегацiя наголосила, що рiшення про спецмита було результатом ретельного та об'єктивного розслiдування, що встановило завдання серйозної шкоди для вiтчизняних автовиробникiв у зв'язку зi значним збiльшенням iмпорту автомобiлiв.

"Згiдно з положеннями Угоди СОТ про захиснi заходи у випадку виникнення такої загрози, та враховуючи результати розслiдування, країнам-членам дозволяється вводити тимчасовi захиснi заходи на прозорiй i недискримiнацiйнiй основi, як це зробила Україна", – зазначають у Мінекономрозвитку.

Київ також стверджує, що вiдповiдно до вимог правил СОТ, прагнучи пiдтримувати значний еквiвалентний рiвень поступок, конструктивно залучала до участi в змiстовних консультацiях зацiкавлених країн-членiв.

Україна заявила, що готова продовжити цi консультацiї для того, щоб знайти спiльне рiшення з цього питання, враховуючи при цьому право країни вдаватися до заходiв, дозволених правилами СОТ у разi виникнення загрози серйозного збитку в результатi значного збiльшення iмпорту.

На засiданнi ради його члени також обговорювали запити ЄС i США з приводу введення iмпортної квоти на коксiвне вугiлля та заборони iмпорту коксу. Делегацiя України повiдомила про введення постановою вiд 3 липня квоти на iмпорт коксу в 210 тис. тонн.

Крiм того, рада знову обговорила намiри України щодо перегляду тарифних зобов'язань вiдповiдно до статтi XXVIII ГАТТ1994 у зв'язку iз заявами Асоцiацiї держав Пiвденно-Схiдної Азiї (ASEAN) Австралiї; Канади, Чилi, Єгипту, ЄС, Гватемали, Гонконгу, Iсландiї, Iзраїлю, Японiї, Кореї, Мексики, Нової Зеландiї, Норвегiї, Туреччини та США, в яких вони вiдзначали непрозорiсть i нелегiтимнiсть такого кроку.

У свою чергу, представник України наголосив, що зазначена стаття є чинною нормою СОТ, тому будь-яка країна-член цiєї органiзацiї має право застосовувати її, якщо визнає за необхiдне з мiркувань торгової полiтики. Київ також наголосив, що має намiр "модифiкувати, а не пiдвищувати" тарифнi зобов'язання, роблячи це прозоро.

"Пiдсумовуючи, делегацiя України висловила тверду впевненiсть щодо можливостi системи СОТ задовольняти iндивiдуальнi потреби країн", – зазначили у міністерстві.

Як раніше повідомлялося, у відповідь на введення Україною спецмит на автомобілі, Росія планує запровадити проти України низку торговельних санкцій, серед яких збільшення мита на імпорт українського шоколаду, вугілля і скла.

Нагадаємо, про аналогічні плани заявила Туреччина. Країна оцінила збиток від дискримінації свого автопрому в $ 6,2 млн і планувала ввести мита на імпорт волоських горіхів з України.

Як відомо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.

Прем'єр-міністр Микола Азаров вважає, що Україна, прийнявши рішення про підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі, не порушила принципів Світової організації торгівлі.