Про це заявив Едмунт Кліх, який представляв Польщу у Міждержавному авіаційному комітеті Росії (МАК), що розслідувала причини Смоленської катастрофи, яка сталася 10 квітня 2010 року.
Кліх зазначив, що факт приховування матеріалів слідства підтверджує низка подій, які сталися після катастрофи. Серед них Кліх назвав заяву росіян про пошкодження плівки, що фіксувала момент посадки польського урядового Ту-154.
«Я переконаний, що плівка існувала», – заявив Кліх.
Він також зауважив, що росіяни 15 квітня 2010 року не допустили поляків до контрольного обльоту Смоленського аеродрому, в результаті якого стало б зрозуміло, наскільки справно працювало його радіолокаційне обладнання.
Крім того, за словами Кліха, російська влада також не надала полякам записів з екранів диспетчерів Смоленського аеродрому.
«Ми були в контрольній вежі, й там були інші покази, ніж росіяни представили у звіті», – додав Кліх.
Він зауважив, що росіяни навіть не надали пошкоджену плівку, яка фіксувала посадку літака Ту-154, про що польська влада просила ще в травні та в липні 2010 року.
Як повідомлялось, соратники колишнього президента Польщі Леха Качиньського, який загинув у авіакатастрофі під Смоленськом, різко розкритикували висновки оприлюдненого 29 липня польського звіту про причини авіакатастрофи, назвавши доповідь брехливою.
Також доповіть урядової комісіїрозкритикував брат загиблого президента Ярослав Качиньський.
Міністр оборони Польщі Богдан Кліч подав у відставку після оприлюднення звіту урядової комісії, яка розслідувала обставини катастрофи президентського літака під Смоленськом у 2010 році.
Нагадаємо, літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей — 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни.
У січні 2011 роу контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян.
Польща тоді заявляла, що вважає відповідальною за катастрофу і російську сторону, зокрема, диспетчерів, які не закрили аеродром, не заборонили посадку, дезінформували пілотів про правильний курс посадки, а також пізно наказали припинити зниження літака.