Регіоналів перед виборами вчать спілкуватися зі ЗМІ та народом

9 Липня 2012, 22:07

Авторство обох документів є невідомим. Єдина вихідна інформація вказує, що посібники готувались у центральному штабі Партії регіонів, а точніше, працівниками Навчально-методичного центру.

Втім, в одній із брошур додатково зазначається, що в її основу покладена книга Олега Кудінова "Большая книга выборов: как проводятся выборы в России".

Поради щодо спілкування з телеканалами вмістилися в невеличкий документ під назвою "Співпраця з телевізійними ЗМІ".

Зокрема, спікерів закликають приділити особливу увагу емоціям. "Тут треба бути дуже виваженим і розуміти, що беземоційним взагалі бути погано, але і занадто емоційним бути не варто, бо тоді в ефір потрапить не фактаж, а саме емоція", – радять автори посібника.

На провокативні питання журналістів регіоналам радять або взагалі не відповідати на такі питання, або використовувати будь-які приводи, аби уникнути від прямої відповіді.

У Партії регіонів вважають, що універсальним інструментом привернення журналістів на свій бік є згадування зовнішнього ворога.

Закінчується документ порадами на випадок, якщо політик вирішив подати на журналіста до суду. Передусім регіоналам взагалі-то не радять звертатися до Феміди. "Не треба йти в суд і з'ясовувати з журналістом питання в суді. Можна виграти суд, судова система країни це дозволяє навіть тоді, коли закон на стороні того, хто програв. Ситуація може набути такого розголосу і кута подачі, що для Вашого іміджу це буде однозначно не на користь", – впевнені автори посібника.

У свою чергу "Методические рекомендации спикеру во время подготовки публичных выступлений" складається з дев'яти глав, присвячених усім деталям публічного виступу спікерів перед аудиторією.

На початку книги йдеться про те, що "більшість недосвідчених ораторів вважає, що головне в успіху виступу – це зміст мови". Тому у відведений час вони намагаються "упакувати" якомога більше інформації, показати слухачам свою компетентність, висловлювати свою думку з усіх проблем, що хвилюють громадян.

Насправді успіх передвиборчого публічного виступу лише на 10–15 відсотків залежить від змісту промови кандидата, впевнені автори посібника. Вони радять кандидатам від Партії регіонів вкладати свої думки у знайомі, звичні форми.

 

Ідеальний виступ, на думку регіоналів, має починатися з дотепного жарту і завершуватися запевненням, що "з такими прекрасними людьми не можна не добитись змін на краще".

Окремий розділ посібника присвячений розгляду "вопросов-ловушек". Регіоналам у вигляді таблиці пропонують керуватися конкретними порадами в разі намагань опонентів загнати їх у кут.

Нагадаємо, у агітаційній кампанії Партії регіонів мовне питання є одним з ключових, однак одразу після виборів тема мови зникає з усіх темників та меседжів.