Поза зоною досяжності

ut.net.ua
10 Вересня 2010, 00:00

Тиждень вирішив пересвідчитися, наскільки лег­­ко додзвонитися в робочий час до українських дипломатичних установ за кордоном. Із посольствами України в Єгипті, Туреччині, Італії, Португалії, Іспанії, Чехії, Польщі, Греції вдалося зв’язатися з першого разу. Щоправда, додзвон до посольства ще не означає, що трубку візьмуть у його консульському відділі, адже консульства, як правило, приймають громадян лише у визначений час – і в кожного цей час різний. Так, телефони консульського відділу посольств у Австрії та Греції працюють тільки у першій половині дня. До консульського відділу посольства у Чехії громадяни України з осо­­бистими питаннями можуть звер­­татися лише протягом години тричі на тиждень. 

Португальське консульство відкрите у визначений час чотири дні на тиждень, а іспанське – у першій половині дня тричі на тиждень. Нагадаємо, що в Іспанії та Португалії працює особливо багато українських громадян.

Деякі посольства, зокрема в Італії та Польщі, публікують спеціальні телефонні номери, за якими українці можуть телефонувати в позаробочий час у разі виникнення таких обставин, як-от: арешт, зникнення, госпіталізація, смерть українського громадянина. Ми спробували зателефонувати за цими номерами в позаробочий час посольств: за польським номером нам відповіли; в Італії слухавку не піднімали, автовідповідач не працював.

У березні 2005 року в приміщенні МЗС України відкрили Центр допомоги громадянам України за кордоном, що має насамперед опікуватися нашими трудовими мігрантами. За п’ять років існування Центру не було створено ані його сайта, ані хоча б повноцінної веб-сторінки, а про його діяльність відомо дуже мало. Зателефонувавши за номерами Центру, вказаними на сайті міністерства, ми потрапили до департаменту консульської служби, а не самого Центру. З’ясувалося, що гарячі лінії реагування міністерства, які й мають найперше допомагати українцям за кордоном, зараз «на стадії реформування». Хочеться сподіватися, це реформування не затягнеться в часі. Тижню пояснили, що нові гарячі лінії повинні гарантувати оперативний вихід на консульських працівників, у позаробочий час – на чергових фахівців. А поки українці можуть шукати допомогу в відділі оперативної роботи згаданого департаменту. Щоправда, про таку можливість мало кому відомо, як і необхідні для цього контакти.