Введення в експлуатацію «Столичного» дозволив багатьом киянам та жителям столичної області купувати на ньому за низькими цінами овочі та фрукти. «Безперечно, кількість охочих тут отоваритися зростатиме. Однак ця обставина загрожує тим, що оптовий ринок може перетворитися на великий, але звичайний роздрібний», – йдеться у статті.
Проте залучити стільки оптових покупців, щоб привезена продукція відразу ж розвозилася по всьому столичному регіону і була доступною в усіх його мікрорайонах, виявилося складніше.
«У результаті люди їдуть за десятки верст «киселю сьорбати», а великовантажні автомашини зі свіжою продукцією змушені стояти по кілька діб в очікування покупців. Якби не наплив звичайних, неторгових людей, в основному пенсіонерів, які поки що є основними покупцями, то оптовим реалізаторам «Столичного» було б непереливки», – наголошується в статті.
Тому, виконання одного з головних завдань оптового ринку – зниження цін у роздробі на «Столичному», ще далеке від реальності. Оскільки за час відсутності налагодженої оптової торгівлі в країні сформувалася специфічна, багато в чому тіньова система заготівлі та реалізації плодоовочевої продукції. З появою «Столичного» вона не зникла й, схоже, зникати не планує», .
Налагодженню цивілізованої торгівлі мали сприяти сучасні оптові ринки, а також модернізація роздрібної торгівлі, зокрема виведення її з тіні, яка сприяє спекуляції.
Як повідомлялось, під час відкриття ринку «Столичний», прем’єр-міністр Микола Азаров пообіцяв, у 2011-2012 роках покрити мережею ринків і овочесховищ значну частину країни.
Нагадаємо, у лютому президент Віктор Янукович прогнозував, що в п’яти містах України протягом 2011 року будуть відкриті оптові ринки сільськогосподарської продукції.
Вже на початку серпня Янукович заявив, що незабаром Україна не лише наповнить внутрішній ринок власною сільськогосподарською продукцією, а й розпочне її експорт.