Про це у статті «Візит і місія» для «Дзеркала тижня. Україна» пише Катерина Щоткіна.
«Звідси така напруга, звідси ці часті візити, звідси ці дивні для більшості глядачів прокльони на всяких «біснуватих», – зазначає автор.
На її думку, «найбільше хвилювань у патріарха Кіріла має викликати становище в УПЦ і той вплив, який може чинити на нього світська влада України. Недавній Собор показав, що ця підтримка та її «вектор» зовсім не такі однозначні, як було на початку правління Януковича».
«Стан здоров’я митрополита Володимира змушує особливо сильно хвилюватися за подальшу долю Київської кафедри, отже, і цілої Української православної церкви. І, як на зло, це так недоречно збіглося з похолоданням відносин між патріархом і державним управлінням України», – йдеться у статті.
Щоткіна зазначає, що всередині УПЦ «зріють задуми зі зміцнення автономізації, а там і до автокефалізації справа дійде – принаймні усередині УПЦ уже сміють вимовляти це слово вголос».
При цьому вплив Кіріла на державну владу України «стає дедалі ефемернішим – вона, по-перше, зрозуміла переваги «своєї» незалежної церкви, а по-друге, потихеньку нарощує оскому на все «московське».
Автор зазначає, що український президент Віктор Янукович «останнім часом не балує увагою свого зовсім недавнього покровителя». «То відмовився перервати відпустку та прилетіти з Криму до Києва в дні святкування річниці хрещення Русі – патріарх змушений був сам летіти в Крим і фактично набиватися в гості», – пише вона.
При цьому останній візит Кіріла в Луганськ київська влада просто проігнорувала. Зазначимо, що тоді Кіріл проголосив «подвійну анафему» на звалених в купу «біснуватих» – «розкольників», «політиків» і «філософів».
«І тут, до того ж, два «розкольницькі угруповання» – УПЦ КП і УАПЦ – оголосили про намір все-таки домовитися про об’єднання – тобто формально виконати умови Вселенського патріарха, при якому він готовий втрутитися в українські справи», – пише Щоткіна.
«Зараз патріарх Кіріл – це людина, яка перебуває в стані запеклої боротьби. На кону дуже багато: українська церква – це те, за рахунок чого РПЦ піднімається над усіма іншими православними церквами. Це її численність, це її «апостольське хрещення», її давність, яка в православ’ї традиційно асоціюється з авторитетом», – зазначається у статті.
За словами автора, Кіріл «сам придумав якусь «російську місію», яку просуває як «справжнє православ’я», немов всі інші – неросійські – «православ’я» несправжні». При цьому його служіння – «це служіння міфічній «єдності» міфічній «канонічній території» міфічної «Святої Русі».
Зазначимо, що сьогодні Патріарх Кіріл перебуває у Чернівецькій області.