НОВИНИ

"Антологія брехні". В Україні запустили першу онлайн-базу висловлювань топ-політиків

За підсумками 2018 року в першій трійці лідерів "Рейтингу маніпуляторів та брехунів" – Юлія Тимошенко, Вадим Рабінович та Олег Ляшко.

Незалежна аналітична платформа VoxUkraine та фактчекінговий проект VoxCheck запустили першу в Україні онлайн-базу висловлювань політиків "Антологія брехні", де наразі проаналізовано на правдивість 1952 тверджень політиків. Про це повідомляє на VoxUkraine.

 

Так, проект "Антологія брехні" запустили на сайті nepravda.org.  

 

Зокрема, був проведений аналіз тверджень на правдивість таких політиків: Петра Порошенка, Юлії Тимошенко, Олега Ляшка, Юрія Бойка, Анатолія Гриценка, Андрія Садового, Володимира Зеленського, Володимира Гройсмана, Вадима Рабіновича, Олега Тягнибока.

 

"До вибірки увійшли висловлювання на важливі для українців теми: реформи, фінансування армії, стан економіки, боротьба з корупцією, медицина, освіта, пенсії, субсидії, держборг тощо. Більше половини перевірених цитат виявилися неправдивими. На базі перевірок VoxCheck розробив "Рейтинг маніпуляторів та брехунів", – йдеться в повідомленні.

 

Як зазначається, за підсумками 2018 року в першій трійці лідерів рейтингу – Юлія Тимошенко, Вадим Рабінович та Олег Ляшко.

 

"Щотижня на сайті nepravda.org, а також в телеграм-каналі «Антологія брехні» будуть з’являтися нові перевірки цих та інших політиків. Сайт працює у форматі бета-версії, повноцінно ресурс запрацює протягом двох місяців", – проінформували в VoxUkraine.

 

Згідно з повідомленням, висловлювання в базі згруповані за темами (вибори, війна та армія, дороги, пенсії тощо), вердиктами (правда, неправда, перебільшення, маніпуляція, неправда) та політиками (наразі це 10 топ-політиків України). Також є пошук за ключовими словами.


"Антологія брехні" створена за підтримки грошей сотень українців, які були зібрані під час краудфандинг-кампанії на Спільнокошті "Рік до виборів. Готуймося разом!". Також розробку сайту підтримали Міжнародна мережа фактчекерів (IFСN, Poynter Institute, США) та National Endowment for Democracy (США).

 

Нагадаємо, громадська організація "Інститут масової інформації" повідомила, що чверть матеріалів (24%) з ознаками замовлення, зафіксованих в інтернет-ЗМІ, виявилися на користь кандидата в президенти Юлії Тимошенко. На другому місці опинився чинний мер Львова та кандидат у президенти Андрій Садовий (8% від матеріалів з ознаками замовності).

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.