«Те, з чим ми стикаємося сьогодні в інформаційному просторі, руйнує поняття совісті … Кожен живе по своєму розумінню. Нам здається, що суспільство нежиттєздатне, якщо воно руйнує моральну основу свого буття. Тож ми не хочемо йти з інформаційного простору і не підемо . Хоча ми усвідомлюємо, що ми там в меншості і ми слабка частина цього інформаційного простору – у нас немає стільки грошей, скільки у тих, хто пропонує інший образ думок і життя», – сказав Кіріл.
Він не бачить «більш важливого завдання сьогодні», тому що «якщо зло буде сприйматися як добро, то зло зруйнує і людську особистість, і людське суспільство, і людську цивілізацію».
Патріарх московський переконаний, що «Церква повинна наполягати на необхідності мати абсолютні критерії відмінності добра і зла, які в тому числі виростають з моральної традиції людей». А тема моральності, на його погляд, неможлива без Бога.
За словами Кіріла, у сучасному постіндустріальному суспільстві головна небезпека для людської особистості – «втрата можливості розрізняти добра і зла».
Це підготовлено суспільним розвитком протягом 200-300 років, але саме XX століття ознаменувалося постмодерном, в якому кожна людина сама визначає, що добре, а що погано, оскільки «немає об'єктивного поняття добра – значить і немає об'єктивного поняття, що є морально».
Саме цей підхід, вважає патріарх, призвів до того, що традиційне ставлення до сім'ї руйнується, що розлучення сьогодні вважається чимось нормальним, що пропагуються гомосексуальні стосунки, і що «взагалі поняття моральної чистоти втрачено».
«Ми стоїмо перед трагедією руйнування моральних засад існування суспільства … Якщо за своїми переконаннями людина живе так, що йому все дозволено, що він сам все визначає, що добре, а що погано, то ми приходимо до того, що можна назвати атомізацією суспільства , – до дуже високого рівня відчуження людей один від одного. Немає спільної платформи – моральної платформи», – констатував глава РПЦ.
Як повідомлялось, нещодавно глава синодального відділу із взаємин Церкви і суспільства Московського патріархату (РПЦ) протоієрей Всєволод Чаплін пояснив певні аспекти моральності, які практикують в РПЦ. Зокрема, Чаплін заявив, що що священнослужителі не повинні соромитися приймати дорогі подарунки, оскільки люди висловлюють цим свою любов.
Раніше протоієрей Чаплін вже висловлював свою думку з приводу носіння або використання священнослужителями дорогих речей, і його висловлювання викликали бурхливу громадську дискусію в ЗМІ та інтернет-просторі на тему "Церква і розкіш".
Нагадаємо, під час візиту голови РПЦ Кірілла до України в об’єктив українських журналістів потрапив годинник на руці патріарха Кіріла – фірми Breguet, ціна якого коливається від 28 тисяч євро до 36 тисяч євро залежно від компанії-продавця.
У свою чергу Митрополит Української православної церкви Московського патріархату Володимир (Сабодан) їздить на автомобілі Мерседес S-класу, який коштує близько 145 тисяч євро. Після оприлюднення цієї інформації намісник Святої Успенської Києво-Печерської Лаври архієпископ Вишгородський Павло (УПЦ МП) назвав душевнохворим журналіста, який написав про Мерседес митрополита УПЦ МП.