"Цей законопроект не пройшов комітет. Без висновку комітету він розглядатися не буде", – сказав Рибак, вислухавши пропозиції учасників погоджувальної ради.
До цього лідер фракції Партії регіонів Олександр Єфремов просив розглянути на поточному тижні законопроект, що передбачає реформування НАК "Нафтогаз-України".
За словами Єфремова, відповідний законопроект є урядовим і "уряд вже не вперше просить його внести, і дивуються, чому цей законопроект не має підтримки серед депутатського корпусу".
У свою чергу лідер "Батьківщини" Арсеній Яценюк нагадав, що цей законопроект фактично може призведе до втрати Україною права власності на газотранспортну систему, а тому закликав зняти його з розгляду.
"М'яко кажучи, зарано розглядати цей законопроект, а крім того комітет його не розглядав, тому, щоб не збуджувати, давайте зараз його знімемо", – запропонував Яценюк.
Законопроект стояв у порядку денному на четвер.
Як повідомлялось, наприкінці серпня уряд змінив керівництво і склад наглядової ради Нафтогазу. За офіційною версією уряду, зміна відбулася для поліпшення фінансового становища компанії та підготовки її до реструктуризації. Експерти ж вважають, що концентрація у ній осіб близьких до так званої «Сім’ї» Януковича дає підстави сумніватися у задекларованих владою цілях.
Нагадаємо, у травні Верховна Рада вже відкладала законопроект про реформування НАК "Нафтогаз України".
Документ на розгляд Ралди уряд вніс у квітні.
У документі Кабінет міністрів пропонує Верховній Раді зняти заборону на приватизацію державних підприємств, дочірніх підприємств НАК "Нафтогаз України", що провадять діяльність із транспортування газу магістральними трубопроводами та зберігання його в підземних сховищах, а також підприємств, установ, організацій, утворених у результаті їх реорганізації. Також Кабмін пропонує дозволити оренду об'єктів магістрального трубопровідного транспорту. Відповідна пропозиція міститься в законопроекті №2937.
Раніше президент Віктор Янукович заявляв, що Україна розглядає можливість передання ГТС в оренду для забезпечення необхідних засобів її модернізації, утримання в належному технічному стані та отримання гарантій обсягів транзиту.
Українська влада раніше заявляла, що вважає оптимальним створення тристороннього консорціуму з паритетною участю російських і європейських компаній, що дасть змогу залучити кошти в модернізацію системи, підвищити її надійність і пропускну спроможність.