Цієї весни у Чорноморнафтогазу з’явився вертоліт «Agusta AW 139», такий як упрезидента Януковича, для обслуговування бурової установки «Петро Годованець» (відома як «вишка Бойка»). Як повідомляється в конкурсній документації, його вартість становить $13,4 млн. Цей вертоліт відомство застрахувало за 4,07 млн грн (при цьому дешевші заявки були відхилені).
У липні Чорноморнафтогаз застрахував інший вертоліт («Agusta А 109 C») для польотів в Швейцарію, де зареєстровано компанію «Росукренерго», на 300 тис грн.
За 160 млн грн Чорноморнафтогаз у червні найняв на три роки пілотів для трьох своїх вертольотів Agusta. На авіаційне обслуговування, експлуатацію вертолітних майданчиків та закупівлю авіапалива у травні Чорноморнафтогаз виділив 105,3 млн грн.
Поза тим на технічне обслуговування своїх автомобілів та придбання запчастин до них Чорноморнафтогаз витратив 11,36 млн грн. Чиновники відомства їздять, зокрема, на Opel, Mercedes, BMW, Lexus, Volkswagen, Toyota, Isuzu, Hyundai. При цьому близько 200 млн гривень було витрачено на паливо (бензин, дизпаливо).
У серпні підприємство купило вагони-побутівки та технологічне обладнання на 66,97 млн грн. Середня вартість одного вагончика становить близько 200 тис грн. При цьому у липні було куплено 3 вагони-будинки на 2,56 млн грн.
Значне нарощування обсягів закупівель Чорноморнафтогазом відбулося з початком роботи «вишки Бойка» у червні.
Так, з 1 червня по 18 липня були проведені тендери щонайменше на 1,36 млрд грн. Тоді як у травні – на 361 млн грн. Зазначимо, що у травні «вишка Бойка» була застрахована на 4 млн грн. Ще 1,72 млн грн. було виділено на науковий і методичний супровід введення в експлуатацію «Петра Годованця».
Найбільші підряди на загальну суму 797,01 млн грн в червні-липні стосувались забезпечення діяльності саме «вишки Бойка». Приміром, 94,6 млн грн було виділено на трубопровід до цієї вишки.
Крім того, за 81,64 млн грн було укладено угоди на судна, які курсуватимуть до самопідйомних бурових установок (СПБУ) «Таврида», «Сіваш» та «Петро Годованець». Свої послуги значино дешевше пропонував і державний Керченський порт.
Загалом станом на кінець серпня, з початку 2012 року Чорноморнафтогаз провів тендери на загальну суму 3 млрд грн.
Протягом жовтня-листопада у компанії «Індекстрейд Україна» Чорноморнафтогаз придбав товарів для добувної промисловості та послуг на 62,42 млн грн. При цьому, як відзначають «Наші гроші», окремі види устаткування придбано по цінам, які значноперевищують ринкові (від 20 до 100 разів). Ця фірма «Індекстрейд» за три місяці отримала підряди на 116,99 млн грн.
При цьому у серпні Чорноморнафтогаз відкрив однорічну кредитну лінію з лімітом 100 млн грн у Державному експортно-імпортному банку України.
Кредит отримано під 18,996%, ще третину відсотка становлять комісії за отримання кредиту. Цільове призначення кредиту – придбання матеріалів, сировини, оплата виконаних робіт та послуг, кредиторської заборгованості, виплата заробітної плати, сплата податків та інших обов’язкових зборів
До цього, у травні, держкомпанія взяла в борг $1,5 млн у банку «Золоті ворота» для поповнення обігових коштів під 12,5% річних.
16 листопада ПАТ «ДАТ "Чорноморнафтогаз" за результатами тендеру уклало угоду з ПрАТ "СК "Мономах" на страхування корпусу, машин і механізмів самопідйомної плавучої бурової установки "Таврида". Вартість страховки складає 5,20 млн грн, або трохи більше $637 тис. на рік.
Нагадаємо, у 2011 році Чорноморнафтогаз придбав дві морські бурові установки за ціною $400 млн кожна.
За даними ЗМІ, за першу «вишку» було переплачено $150 млн. За другу – близько $180 млн.
Очільники Нафтогазу, а також глава міністерства палива та енергетики Юрій Бойко, стверджували, що різниця між ринковою ціною і ціною купівлі зумовлюється тим, що окрім бурових установок на цю суму було придбано додаткове обладнання, зокрема, сервісні кораблі.
Чорноморнафтогаз є однією з 11 дочірніх компаній Нафтогазу.