Комерційний директор НАК "Нафтогаз України" Юрій Вітренко заявив, що компанія планує новий судовий розгляд проти російського Газпрому в Стокгольмському арбітражі. Про це він сказав 5 березня в ефірі одного з телеканалів.
За словами Вітренка, судовий розгляд стосуватиметься зниження транзитної ставки.
"Вартість транзитної ставки територією України є заниженою приблизно у два рази з 2009 і по сьогодні. І ми будемо, швидше за все, доводити це новим арбітражем. За весь цей час ми недоотримали приблизно 20 млрд дол. Але це ще треба довести, це наша точка зору",– сказав Вітренко.
Нагадаємо, комерційний директор НАК "Нафтогаз України" Юрій Вітренко під час брифінгу повідомив, коли російський "Газпром" зможе звернутися в Стокгольмський арбітраж. За контрактом на постачання газу є 30 днів, протягом яких сторони повинні спробувати дійти згоди і звертатися в арбітражний суд.
Раніше НАК "Нафтогаз України" вирішила закрити своє представництво в Росії, розташоване в Москві на вулиці Академіка Пилюгіна, 24. Згідно з повідомленням компанії у системі розкриття інформації НКЦПФР, наглядова рада НАК доручила правлінню вжити всіх необхідних заходів для ліквідації офісу до 12 березня 2018 року.
5 березня міністр закордонних справ Павло Клімкін заявив, що Україна має юридичні механізми, щоб змусити російський "Газпром" виконати рішення Стокгольмського арбітражу щодо компенсації НАК "Нафтогаз".
Як повідомлялось, "Нафтогаз України" на тлі відмови російського газового монополіста "Газпром" поставляти в Україну в березні раніше законтрактовані обсяги газу, уклав контракт на поставку 60 млн куб. м газу з польською державною нафтогазовою компанією PGNiG ("Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo"). Також відзначається, що поставки почалися 2 березня о 6:00 через вузол "Германовичи", який з`єднує українську та польську газотранспортні системи.
3 березня Порошенко заявив про подолання критичної ситуації з газопостачанням країни. Також він відзначив, що російський газовий монополіст «Газпром» компенсує високу вартість природного газу, який був 2-3 березня імпортований з країн Європейського Союзу для подолання дефіциту палива в українській газотранспортній системі, що був викликаний неправомірними діями російського постачальника.