«Деякі авіакомпанії подають заявки на напрямок Київ-Париж, який роками розвивали МАУ. Компанія на ньому працювала, а ми повинні пустити туди low-cost?» – обурився він, пише «КоммерсантЪ-Украина».
У заході також взяли участь голова наглядової ради «АероСвіту» Григорій Гуртовий, голова наглядової ради МАУ Арон Майберг і президент МАУ Юрій Мірошников.
Слід зазначити, що єдиний low-cost перевізник в Україні – авіакомпанія «Wizz Air Ukraine» – цього року подала заявки на 18 міжнародних напрямків, включаючи європейські.
Багато авіакомпаній, серед яких – «Wizz Air Ukraine», «ЮТейр-Україна» і «Air Onix», подали заявки на маршрути, від яких відмовилася авіакомпанія «АероСвіт». Проте, як з'ясувалося, майже всі напрямки, за якими раніше літав «АероСвіт», вже зайняті МАУ. Перевізник зумів отримати призначення на всі маршрути «АероСвіту», включаючи далекомагістральні, 11 грудня 2012 року. Засідання ліцензійної комісії, на якій були передані ці маршрути, відбулося менш ніж за місяць до того, як «АероСвіт» ініціював своє банкрутство з метою проведення санації. На засіданні були тільки представники МАУ та «Аеросвіту». ДАС досі не давала пояснень, чому їх не виставили на відкритий конкурс.
Деякі напрями Державіаслужба все ж видала авіакомпаніям. Як повідомив Олександр Гречко, минулого четверга відбулося засідання ліцензійної комісії ДАС. Але, за даними видання, компанії змогли отримати призначення лише на кілька напрямків – у ті країни, з якими в України немає обмежень щодо кількості призначених перевізників, частот або пунктів призначень. У ДАС відмовилися уточнити, кому були видані нові призначення.
Співголова наглядової ради «ЮТейр-Україна» Карен Антонов розповів, що компанії видали призначення на польоти до Риги, Софії та Барселони. Заявки щодо інших напрямків «АероСвіту» (наприклад, в Лондон, Париж, Єреван, Баку і Тель-Авів) задоволені не були.
У свою чергу, менеджер із корпоративних комунікацій «Wizz Air» Даніель де Карвальо відмовився повідомити про нові призначення.
«Зараз ми не можемо підтвердити наявність нових призначень. Як тільки будуть якісь новини, ми з вами зв'яжемося», – сказав він.
Як стверджують джерела видання, перевізник отримав лише кілька призначень в країни, де і так немає обмежень на польоти.
У «Air Onix» пообіцяли надати коментарі пізніше.
Експерт Олександр Ланецький вважає, що у підтримці національного авіаперевізника немає нічого поганого.
«Наприклад, в Німеччині, у «Lufthansa» і у Франції, у «Air France» дуже сильне лобі, завдяки якому компанії і тримаються. І на рейс Київ-Париж low-cost не потрапити не тільки через позицію української сторони – в цьому не зацікавлена Франція», – наголосив він.
За його словами, приклади Іспанії та Італії та фінансових проблем їхніх перевізників «Iberia» та «Alitalia» показали, що національний перевізник не виживе без протекції держави.
«Інше питання, що ніхто не робить це публічно – в ЄС дуже жорстке антимонопольне законодавство. Крім того, пасажирам дається альтернатива», – зазначив експерт.
Втім, на його думку, і МАУ, і «АероСвіту» чіткої державної підтримки завжди не вистачало: регулятор штучно обмежував розвиток обох перевізників, не даючи їм розвиватися на однакових напрямках.
Він також додав, що, в порівнянні із західними національними перевізниками, МАУ не вистачає підтримки з боку базового аеропорту «Бориспіль».
На думку експертів, без спільної роботи, національний перевізник не може бути сильним.
«Враховуючи складну ситуацію, в якій опинився зараз аеропорт «Бориспіль» із втратою пасажиропотоку та низки авіакомпаній, його співпраця із базовим перевізником була би логічною. Мова може йти про спільне управління терміналом», – сказав він.
Нагадаємо, що раніше в Міністерстві інфраструктури планували передати аеропорт «Бориспіль» в концесію.
Водночас, Гречко запевнив, що Державіаслужба готова сприяти співробітництву «Борисполя» та МАУ.
«Ми готові до такого діалогу», – заявив він.
Чиновник також додав, що уряд не збирається поспішати із приєднанням до договору «Про відкрите небо».
У свою чергу Арон Майберг зазначив, що подальший активний розвиток МАУ неможливий без вливання додаткових коштів з боку акціонерів. Однак, за його словами, переконати акціонерів авіакомпанії інвестувати кошти можна тільки в тому випадку, якщо перевізник зможе домовитися із владою та аеропортом.
Як повідомлялося, на початку року МАУ оголосили, що беруть на себе частину флоту і практично всі вигідні напрямки «АероСвіту». Про це компанія заявила після того, як у «АероСвіту» почалися серйозні фінансові проблеми.
За твердженнями деяких джерел, банкрутство «АероСвіту» було заплановано заздалегідь.
До кінця березня «АероСвіт» припиняє обслуговування 90% своїх авіарейсів.
Пізніше з'явилася інформація, що власником МАУ став Ігор Коломойський.