«Важко говорити за весь український уряд, я висловлю власну думку. Я вважаю, що можна продати більше половини газотранспортної системи, якщо це буде вигідно для держави. В Євросоюзі є країни, в яких не стоїть питання про 50% плюс одну акцію, і держава володіє меншою частиною ГТС. Однак це не створює проблем, оскільки права кожного мінори тарного акціонера захищені», – сказав міністр.
Він не сумнівається, що Верховна Рада ухвалить зміни до законодавства, які дадуть змогу приватизувати ГТС.
Також Ставицький запевнив, що приватизація відбуватиметься прозоро, і що будь-який інвестор, а не лише російський, зможе взяти в ній участь.
Як повідомлялось, 8 травня перший віце-прем’єр Сергій Арбузов висловив сподівання, що парламент одностайно схвалить урядовий законопроект, який знімає заборону на здачу в оренду газотранспортної системи.
За його словами, це дозволить продовжити реформу «Нафтогазу», а також відповідає побажанням ЄС. Між тим експерти звертають увагу на те, що орендою української ГТС зацікавлена Росія, а не Євросоюз.
Нагадаємо, Єврокомісар з питань енергетики Гюнтер Еттінгер висловив переконання, що рішення про долю української газотранспортної системи українська влада має знайти вже до кінця цього року.
Раніше опозиція заявила про намагання уряду Азарова здати українську ГТС Росії.
Перед тим Кабмін запропонував Верховній Раді дозволити приватизацію держпідприємств, дочірніх підприємств Нафтогазу, які займаються транспортуванням газу магістральними трубопроводами і зберіганням його в підземних сховищах. Про це йдеться в законопроекті 2937 від 26 квітня «Про внесення змін до деяких законодавчих актів з метою реформування НАК ««Нафтогаз України».
За словами посла Росії в Україні Міхаіла Зурабова, Росія у разі створення двостороннього газотранспортного консорціуму візьме зобов'язання транспортувати щонайменше 60 млрд куб. м газу через українську газотранспортну систему.