Одеська міська рада створила компанію для реконструкції аеропорту – ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса». Причому доля міськради в її статутному капіталі складе усього 22,1%, а основним власником стане приватна компанія ТОВ «Одеса аеропорт девелопмент», говориться в обнародуваному в п'ятницю рішенні виконкому міськради.
Інвестор внесе до статутного капіталу 260 млн грн. (загальний обсяг капіталу – 462,096 млн грн.), а також інвестує $180 млн в реконструкцію аеропорту, заявляв раніше віце-мер Одеси Микола Ільченко.
Кому належить «Одеса аеропорт девелопмент» і чи був у неї досвід реалізації аналогічних проектів, в міськраді не повідомляють. Нічого не знають про компанію і опитані учасники ринку, але уточнюють, що це представники «місцевого бізнесу».
За словами мера Одеси Олексія Костусєва, реконструкція аеропорту почнеться у вересні і продовжиться близько двох років. Проект реконструкції розділений на дві фази по 18 місяців. На першому етапі буде побудований термінал, який зможе обслуговувати 1 тисячу пасажирів в годину, або близько 1 млн пасажирів на рік (зараз – 400 тис. і 800 тис. відповідно). Планується також подовжити злітну смугу з 2,8 км до 3,2 км. Друга черга передбачає будівництво супутньої інфраструктури, реконструкцію і модернізацію існуючого терміналу, що дозволить збільшити потужність аеропорту до 4 млн пасажирів на рік.
Юристи зазначають, що розподіл частин власності Одеського аеропорту нестандартний. Досі аеропорти, за винятком дніпропетровського, передавалися тільки в оренду. Також, володіючи 22,1%, влада не зможе впливати на ухвалення важливих рішень в компанії.
«Швидше за все на інших умовах інвестор не захотів входити в проект – у бізнесу немає довіри до наших державних і комунальних органів. Інвестор хоче управляти своїми активами самостійно», – пояснив партнер юрфірми «Ільяшев і партнери» Роман Марченко
Водночас експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава заявляє, що за умови проведення конкурсу охочих придбати аеропорт було б немало. Серед претендентів на нього спочатку називалися компанія «Нью системс АМ» Олександра Ярославського і її партнер – російський «Базовий елемент» Олега Дерипаски. Але «Нью системс АМ» відмовилася входити в проект через високі ризики і велику вартість проекту. А «Базовий елемент» був готовий вкладати кошти за умови приватизації аеропорту або отримання його в концесію, але одеська влада відмовилася його продавати. У 2009 році в конкурсі на реконструкцію перемогла російська «Новапорт» підприємця Романа Троценко. Але після того, як Одеса не увійшла до списку міст, що приймають Євро-2012, інвестор наполягав на зниженні обсягу первинних інвестицій в проект у розмірі $250 млн, а міська влада зменшувати суму відмовилися.
Міжнародний аеропорт "Одеса" створений в 1961 році, з 2000 року знаходиться в комунальній власності. Минулого року обслужив 707,1 тис. пасажирів (+8,6% до 2009 року). Займає третє місце за обсягом пасажиропотоку в Україні після «Борисполя» (6,6 млн людина) і аеропорту «Сімферополь» (841,2 тис.).
Нагадаємо, 17 червня стало відомо, що виконавчий комітет Одеської міської ради підготував проект рішення про передачу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса» у приватну власність.
Як повідомлялось, у лютому Костусєв заявив журналістам, що керівництво міста розглядає можливість створення міжнародного консорціуму з реконструкції комунального підприємства «Міжнародний аеропорту «Одеса».
30 червня 2010 року містобудівна рада при управлінні архітектури і містобудування Одеської міськради схвалила реконструкцію аеропорту.