Кадрова ротація
Офіційний Ватикан 18 лютого повідомив про те, що Папа Франциск призначив єпископа Бориса Ґудзяка Архиєпископом-Митрополитом Філадельфійським УГКЦ в США, перенісши його з Паризької єпархії святого Володимира Великого. Нагадуємо, що 21 липня 2012 року владику Бориса було призначено Апостольським Екзархом Франції, Бельгії і країн Бенелюксу з титулом єпископа Каркабії.
Водночас, як повідомляє офіційний ресурс Vatican News, Папа Римський Франциск призначив Апостольським Адміністратором вакантного осідку Паризької єпархії святого Володимира владику Гліба Лончину, який очолює Єпархію Пресвятої Родини з центром у Лондоні.
Філадельфійська архиєпархія УГКЦ в США була вакантною, відтоді, як 16 квітня 2018 року повідомлено про те, що Папа Франциск прийняв зречення з уряду тодішнього архиєпископа і митрополита владики Стефана Сороки.
Читайте також: Півмісяць над Східною Європою
Історія Філадельфійської митрополії, яку відтепер очолить владика Борис Ґудзяк, сягає 1914 року, коли папа Пій X створив ординаріат для вірних східного обряду і призначив владику Сотера Ортинського ординарієм. Перша ж парафія на території архиєпархії в Шенандоа була заснована у 1884 році. 1924 року ординаріат піднесли до статусу екзархату, а 1950 екзархат – до статусу архиєпархії.
«Господь провадив мене служити в різних країнах. У свободі та мирі віддаюся цьому призначенню. Щиро бажаю служити співбратам у єпископстві, духовенству, монашеству та вірним Філадельфійської митрополії. У 58 років починати нове життя – це великий Божий дар і священний привілей. Я бажаю провадити архиєпархію і митрополію, слухаючи. Це земля, на якій я народився, де був охрещений, де поховані мої батьки. Однак 30 років свого дорослого життя я жив і служив в Європі. Багато всього змінилося, є багато викликів і в суспільстві, і в Церкві, однак вірю, що Господь, який голосом Церкви мене кличе до нового служіння, провадитиме і мене, і довірених мені людей, яким я хочу бути насамперед братом, батьком і душпастирем. Мені треба багато вчитися», – прокоментував своє призначення Борис Ґудзяк.
Поставлення нового митрополита відбудеться 4 червня 2019 року в соборі Непорочного Зачаття у Філадельфії за участю Патріарха УГКЦ Святослава (Шевчука).
Про проблеми вголос
Як повідомляє BBC news, з 21 по 24 лютого у Ватикані тривала історична для Римо-Католицької церкви зустріч «Захист неповнолітніх у Церкві», скликана Папою Римським як частина намагання розібратися зі скандалами щодо сексуального насильства в католицькій церкві.
На захід у Ватикані, анонсований восени, приїхали лідери церков з понад 130 країн світу, зокрема глави Східних Католицьких Церков, президенти єпископських конференцій, очільники дикастерій Римської Курії та представники об’єднань вищих настоятелів і настоятельок.
Читайте також: Віднаходження церкви
82-річний Папа Римський Франциск стикається з серйозним тиском із вимогами дати раду найбільшій кризі в сучасній католицькій церкві. Історії про сексуальне насильство, яке вчиняють служителі церкви, надходять з усіх куточків світу. Католицьку церкву звинувачують у прикритті злочинів, які коїли священики.
На відкритті саміту у четвер, 21 лютого, понтифік заявив, що жертви чекають на конкретні та ефективні заходи, а не лише засудження дій представників церкви.
«Наша праця привела нас до чергового визнання того, що серйозність лиха сексуальних надуживань неповнолітніми – це явище, яке історично поширилося, на жаль, в усіх культурах і суспільствах. Лише відносно недавно воно стало предметом систематичних досліджень, завдяки переміні чутливості громадської думки щодо проблеми, яка в минулому вважалася табу, тобто, всі знали про її існування, але ніхто про це не говорив», – зазначив Глава Католицької Церкви, додаючи, що, однак, доступні статистики різних міжнародних і національних організацій до сьогодні не представляють справжнього розмаху явища, часто не оцінюваного», – зазначив під час своїх виступів Папа Римський.
Протягом чотириденного заходу перед ними виступатимуть експерти та жертви насильства. Втім, понтифік заздалегідь спробував знизити очікування від саміту. Напередодні він зауважив, що саміт – це лише початок розмови.
Кілька організацій, що захищають жертв насильства з боку священнослужителів, назвали саміт піар-акцією заради очищення іміджу церкви. Вони не вірять, що на заході ухвалять рішення про якісь конкретні заходи.
Жертви вимагають конкретних рішень та протоколів, що допоможуть уникнути подібних зловживань і гарантуватимуть захист неповнолітніх. Експерти кажуть, що застосування універсальних правил буде складним, адже представництва церкви існують у різних культурах та судових системах.
Читайте також: Соборний тоталізатор
Глава Католицької Церкви згадав про «Best Practices» сформульовані міжнародними організаціями в рамках стратегії, щоб покласти край насильству проти дітей. На їх основі, завдяки також напрацюванням Папської Комісії Захисту Неповнолітніх та зустрічі, що відбулася 21-24 лютого, Церква у своєму законодавстві має намір зосередитися на восьми напрямках.
У тому, що стосується захисту дітей, необхідно змінити ментальність, щоб подолати захисно-реактивний підхід задля захисту інституції на щире й рішуче шукання добра спільноти. Наступним елементом є непохитна рішучість, яка полягає в тому, що Церква чинитиме все необхідне для того, щоб звершити справедливість і не допустити покривання чи недооцінювання жодного випадку. Також попри заходи в сфері запобіганні зловживанням, необхідне «оновлене та постійне дбання про освячення пастирів».
У сфері формування слід звернути увагу не лише на негативні критерії, турбуючись про те, щоб виключити проблематичних людей, але й на позитивні, пропонуючи «врівноважений формаційний шлях для придатних кандидатів, спрямований на святість, що включає чесноту чистоти».
Посилення та перевірки потребують спрямовуючі Єпископських Конференцій, вказуючи на необхідність єдності між єпископами в застосуванні критеріїв, що повинні мати характер правил, а не лише рекомендацій. Жоден випадок не повинен прикриватися чи недооцінюватися. Слід розвивати також нові ефективні підходи в запобіганні. Папа наголосив, що на Церкві лежить обов’язок надати їм всю необхідну підтримку, залучаючи відповідних експертів. Слід уникати настанови «це мене не стосується», наслідуючи священика і левіта з притчі про милосердного самарянина.
Щодо цифрового світу, за словами Папи Франциска, семінаристи, священики, богопосвячені особи й душпастирські співробітники повинні усвідомлювати його вплив, який є набагато глибшим, як це вважається. Слід спонукати владу обмежувати доступ до сайтів, які «загрожують гідності людини», оскільки «злочин не має права на свободу». Необхідно пильнувати, аби молодь, особливо семінаристи й духовенство, не ставали узалежненими від порнографії.
Brexit та англіканська церква
23 лютого, як повідомляє Religion News Service? відбувся Генеральний синод Церкви Англії, на яком найвищі керівники Англійської Церкви висловили докір політичним лідерам Великобританії щодо Брекзиту та свою стурбованість ситуацією, яку він несе Великобританії.
На синоді, що відбувся лише за кілька тижнів до терміну початку Брекзиту, архієпископи Кентербері і Йорку закликають політиків зробити більше для зцілення поділів у суспільстві.
Читайте також: По той бік томосу
У заява, висунута Джастіном Велбі, архієпископом Кентерберійським, і Джоном Сентаму, архієпископом Йоркським, йдеться про те, що «соціальні розбіжності виявляють себе сьогодні укоріненимішими і нерозв'язнишими, ніж протягом багатьох років до цього», придушують появу надійних і життєздатних візій та ідей для спільного блага в англіканських громадах.
Хоча згадана заява не містить в собі чіткого згадування про Брекзит, в ній йдеться, що «лідери країни повинні працювати разом для загального блага в наш час поділу», і що християнське зобов'язання полягає «поставити голоси бідних і маргіналізованих в серці нації».
Синодальна дискусія відбувається на тому ж тижні, коли прем'єр-міністр Тереза Мей розіслала лист усім 317 депутатам-консерваторам, закликаючи їх об'єднатися довкола угоди про Брекзит. Троє депутатів від Консервативної партії приринили своє членство у ній. Анна Субрі, Сара Волластон і Хайді Аллен написали спільний лист до травня, в якому говорилося про те, що урядове «згубне провадження» Brexit стало останньою краплею для їхнього терпіння. Тим часом Тереза Мей знову цього тижня прагнула переконати Європейський Союз погодитися на внесення змін до плану так званої «підтримки», щоб запобігти поверненню митних перевірок на ірландському кордоні.
Велика Британія також залишається глибоко роз'єднаною з приводу Брекзиту, зростає занепокоєння щодо впливу цього процесу на робочі місця та інвестиції, оскільки країна виходить з ЄС, особливо з огляду на той факт, що нова модель відносин з Європою в Об’єднаного королівства поки що не склалася.
Японський буддизм і роботи
Як повідомляє The Telegraph, 400-річний буддійський храм у глибоко традиційному японському місті Кіото представив громадськості робот-божество, створений, щоб вчення Будди досягало і торкалося молодих поколінь японців.
Андроїд Каннон, нова версія традиційного буддійського божества милосердя, передав свої перші вчення вірянам в храмі Кодай-дзі буддійської школи Ріндзай-сю, і має розпочати проповідувати публіці в березні. Робот є спільним проектом між згаданого вище дзенського храму і Хіросі Ішігуро, професора інтелектуальної робототехніки в Університеті Осаки. Нагадаймо, що Каннон – традиційне для японського та китайського буддизму жіноче божество, що відповідає в китайській традиції богині-ботхісатві Гуаньінь. Його вважають втіленням ботхісатви Авалокетешвари та помічником будди Амітабхи.
Читайте також: Автокефалія: несподівані клопоти
Храм звернувся до професора Ісігуро і попросив його створити робота-гуманоїда, який може передавати вчення Будди таким чином, щоб їх було легко зрозуміти і таким чином, що «допомагає заспокоїти людей», повідомляє газета Asahi.
«Буддизм феноменально поширився по всьому світу з появою буддійських образів, скульптури та зображень», – прокоментував священик храму Кодай-дзі Теншо Гото. «Ми сподіваємося, що Андроїд Каннон допоможе буддійським вченням дістатися до серця людей сьогодні.