За його словами, після підписання асоціації з ЄС Україна може стати єдиною країною у світі, в якої є торгівля, з одного боку, з таким найбільшим економічним та політичним об’єднанням, як ЄС, та з іншого боку з величезним євразійським простором країн Митного союзу.
Кожара також вважає, що євроінтеграція залишається пріоритетом України, проте співпраця з країнами Митного союзу має стратегічний характер, адже на сьогодні це «торговельний партнер номер один».
За словами Кожари, угода про асоціацію з ЄС також закладає додаткові перспективи для розвитку співробітництва України з усіма країнами світу, зокрема, з Японією.
Крім того, Кожара запевнив, що підписання Україною Угоди про асоціацію та зону вільної торгівлі з ЄС автоматично скасує спецмита на імпортні автомобілі.
"Ми вважаємо, що такі заходи мають тимчасовий характер, а в разі, якщо Україна підпише Угоду про асоціацію та зону вільної торгівлі з ЄС, то такі заходи фактично знімуться автоматично», – сказав Кожара.
Як повідомлялось, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Прем'єр-міністр Микола Азаров вважає, що Україна, прийнявши рішення про підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі, не порушила принципів Світової організації торгівлі.
Нагадаємо, Україна і Європейський Союз парафували угоду про асоціацію 30 березня 2012 року.
Підписання угоди очікується у листопаді у Вільнісі на саміті країн Східного партнерства за умови виконання Україною низки вимог. Європейські політики також неодноразово наголошували на тому, що підписання асоціації на саміті у Вільнюсі залежить від вирішення справи Тимошенко.