«Кентавр», «Вільха-М» і ЗРК С-125. Які види нового озброєння та техніки випробували в Україні останнім часом

Суспільство
8 Листопада 2019, 16:51

Три місяці минуло відтоді, як Тиждень.ua опублікував свій останній матеріал про випробування військової техніки в Україні. За цей час Збройні сили України та науковці повели ще низку випробувань, зокрема нових десантно-штурмових катерів «Кентавр», модернізованих ракет «Вільха-М» і вертольоту Мі-2МСБ, оснащеного авіаційними ракетами.

 

Зауважимо, що нове українське озброєння вдало пройшло всі практичні перевірки.

 


 

Оснащений ракетами вертоліт Мі-2МСБ

 

Завершальні випробування вертольота Мі-2МСБ, оснащеного некерованими авіаційними ракетами типу С-8, відбулися поблизу Гончарівського у Чернігівській області. Про це стало відомо на початку листопада.

 

 

Мі-2СМБ є успішною модернізацією радянського гвинтокрила Мі-2, яку провело запорізьке підприємство «Мотор Січ». Для покращення характеристик у повітряній машині замість старих двигунів встановили нові малорозмірні турбовальні АІ-450В. Також вертоліт оснащено приладами контролю та оновленим бортовим обладнанням.

 

 

Під час тестів Мі-2СМБ здійснив понад 40 польотів і випустив близько 400 ракет.

 

 

Водночас у Запоріжжі цей вертоліт пройшов ще кілька випробувань, спрямованих на забезпечення можливості виконання польотів у темряві на гранично малих висотах. Для цього застосували адаптоване світлотехнічне обладнання під окуляри нічного бачення типу PNL-3 та захисного шолому типу TНL-5NV. З такими приладами пілот зможе виконувати зліт та приземлення на непідготовлені майданчики вночі.

 

 

Крім того, під час випробувань Мі-2МСБ оснащували кулеметом калібру 12,7 мм, гранатометами типу УАГ-40 та керованим ракетним озброєнням.

 


 

Катери «Кентавр»

 

На початку жовтня Міністерство оборони України повідомило про завершення заводських випробувань нових десантно-штурмових катерів типу «Кентавр», проведених в акваторії Чорного моря поблизу Одеської області.

 

 

За оприлюдненими даними, «Кентавр» суттєво відрізняються від інших кораблів чи катерів українських ВМС, адже побудований за стандартами НАТО. Ці броньовані і малопомітні судна оснащені системою управління, яка працює в автоматичному режимі, якісною радіолокаційною станцією і сучасним навігаційним обладнанням. Уся інформація стосовно висвітлення поточної надводної обстановки відображена на екранах планшетів.

 

Також з-поміж головних переваг «Кентавра» є автономність плавання, маневреність, оснащення озброєнням, достатнім для знищення окремих маломірних цілей противника. У катер зможе вміститися цілий взвод – 32 військовослужбовця.

 

Характеристики нового військового судна дозволяють йому дійти в будь-якій точці Чорного моря за один захід і оперативно повернутись назад. Дальність плавання складає 500 миль.

 

У Міноборони відзначили, що «Кентавр» — це вже другий проект вітчизняних катерів, який був розроблений і побудований саме незалежною Україною.

 


 

«Вільха-М»

 

Наприкінці серпня на півдні Одеської області відбулися чергові випробування модернізованих ракет реактивної системи залпового вогню «Вільха-М» зі збільшеною до 130 км дальністю ураження.

 

 

«Вільха-М» – розробка конструкторів державного підприємства «Державне Київське конструкторське бюро «Луч» у співпраці з іншими державними і приватними підприємствами оборонно-промислового комплексу України. Виробництво зазначених ракет здійснюватиметься в Україні за замкненим циклом.

 

Після завершення випробувань в Раді національної безпеки і оборони України повідомили про ухвалення низки рішень щодо забезпечення якнайшвидшого прийняття на озброєння та постачання нових ракет для реактивних систем залпового вогню.

 


 

ЗРК С-125

 

На початку листопада на Державному випробувальному полігоні «Ягорлик» у Херсонській області на військових навчаннях був проведений один з етапів визначальних відомчих випробувань модернізованого зенітного ракетного комплексу С-125-2Д1.

 

 

 

 

Під час стрільб ЗРК С-125 успішно вразив двома ракетами надводну мішень – колишній плавсклад боєприпасів «Золотоноша», який входив до складу ВМС, 2014 року був захоплений у Криму російськими військами, а згодом розблокований та виведений у місто Очаків. Після влучань судно водотоннажністю майже 3 тис. тонн пішло на дно.

 

 

Також на цих навчаннях відбулися контрольні льотні випробування ракет до ЗРК С-300 різних модифікацій.

 


 

Стволи для зенітної установки ЗУ-23-2

 

У серпні завершилися всі необхідні випробування для постачання до українського війська 23-мм стволів КБА 40 для зенітної установки ЗУ-23-2, що зарекомендувала себе як ефективний засіб знищення як повітряних, так і наземних цілей завдяки високому темпу та дальності стрільби.

 

 

Як повідомили в Держконцерні «Укроборонпром», спеціалісти перевірили точність, дальність, кучність стволів, їх живучість та здатність витримати швикострільність зенітної установки у 2000 пострілів за хвилину, тобто 33 постріли за одну секунду.

 

Окрім того, новий ствол витримав і різке охолодження після такого темпу стрільби. Загалом випробування засвідчили перевищення характеристик КБА 40 у порівнянні зі застарілим стволом радянського виробництва.

 

Виробник стволів КБ "Артилерійське озброєння" уже готове  до серійного виробництва стволів КБА 40 у випадку замовлення з боку Міноборони, а також інших силових відомств.

 


 

Нова вітчизняна спецтехніка

 

Автокран КТА-25 та екскаватор ЕОВ-4421-МУ на шасі КрАЗ-63221, виробництва Дрогобицького заводу автомобільних кранів (DAK) пройшли визначальні відомчі випробування в заводських та польових умовах, зокрема на полігонах «Широкий лан» та «Яворівський».

 

 

За підсумками випробувань, згідно з наказом МО України, дана спецтехніка прийнята на озброєння. Виробних даних автомобілів очікує замовлення від оборонного відомства на 2020 рік.

 


 

"Циклон-4"

 

Окрім військової техніки в Україні також випробували третій ступінь ракети-носія середнього класу «Циклон-4», виготовлений державним підприємством «Конструкторське бюро «Південне». Мета –  перевірка працездатності пневмогідравлічної системи подачі палива у двигун РД-861К, системи керування вектором тяги та рідинної реактивної системи, роботи безпосередньо двигуна РД-861К.

 

 

На підприємстві повідомили, випробування були успішними – усі п’ять увімкнень двигуна, як і на попередніх випробуваннях, відбулися штатно. Це ще раз підтверджує можливість виведення за допомогою РН «Циклон-4» корисного вантажу на геостаціонарні орбіти.

 

Перші вогневі випробування відбулися 23 серпня, напередодні Дня Незалежності України. Тоді двигун також відпрацював без зауважень.

 


 

Зауважимо, що у жовтні українські військові проведуть демонстраційний показ нових і модернізованих зразків автомобільної та бронетанкової техніки для Збройних Сил для перевірки її характеристик.

 

За словами заступника секретаря РНБО Сергія Кривоноса, якнайшвидше буде організовано та проведено змагання серед військових автомобілів та бойових броньованих колісних машин з перевірки заявлених характеристик техніки, надійності та унеможливлення у майбутньому обвинувачень в лобіюванні тих чи інших інтересів при закупівлі техніки.

 

Програма показу передбачатиме три етапи: подолання перешкод на автодромі заводу КрАЗ; марш на Житомирський полігон; подолання природних перешкод на полігоні у комплексі зі стрільбою вдень і вночі. Усі етапи змагань фільмуватимуться з землі та з повітря.

 

За словами Кривоноса, контролювати чесність змагань будуть представники видів Збройних Сил України – ті, хто потім буде експлуатувати зразки та техніку в «полях». Після завершення показу зразків автомобільної та бронетанкової техніки заплановано «відкрите об'єктивне підведення підсумків».