Головними об’єктами подібних роликів найчастіше є чинна влада та парламентська коаліція, говориться у дослідженні.
До трійки найбільш критикованих персон увійшли прем’єр Микола Азаров (7%), Президент України Віктор Янукович (4%) та перший віце-прем’єр Валерій Хорошковський.
«Вона (антиреклама – ред.) підживлює образ ворога. Електорат вже голосує не стільки за якогось лідера, скільки проти супротивника, проти ворога, проти от того образу диявола, який будується», – прокоментував зростання антиреклами на українському телебаченні президент Академії української преси Валерій Іванов.
Окрім того, дослідження політичного рекламного контенту на телеканалах показало, що домінантною політичною цінністю нинішньої рекламної кампанії є зміна влади (32%), а соціальною – підвищення рівня життя й соціальний захист (37%).
Водночас кількість рекламних повідомлень на телебаченні у вересні зросла майже у 2,5 рази, а час їхньої демонстрації – вдвічі. При цьому УТ-1 та ТВі є лідерами і за кількістю повідомлень, і за обсягом рекламного часу.
Також, як виявили експерти, реклама «Батьківщини» та Партії Регіонів у 3-5 разів більша за рекламу інших політичних сил.
«Моніторинг політичної програми на телебаченні» є проектом академії Української Преси (УАП) за участю вчених Інституту соціології НАН України. Фінансовими донорами дослідження є Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та программа «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк.
Як повідомлялось, 17 жовтня під час зустрічі з главами церков та релігійними діячами, президент Віктор Янукович, що «сьогодні змусити будь-яке друковане видання або телебачення когось показувати, а когось не показувати, практично неможливо.
«Все це відбувається за гроші політичних партій чи окремих депутатів у народні депутати по мажоритарних округах. Як кажуть, хто платить, той і замовляє музику», – додав Янукович.
Нещодавно громадські організації «Асоціація української преси», «Телекритика» та комітет «Рівність можливостей» звинуватили Державний комітет телебачення та радіомовлення в поширенні недостовірних результатів моніторингу представництва політичних партій в ефірах телевізійних каналів перед виборами Верховної Ради.
Нагадаємо, асоціація «Спільний простір» та Комітет «Рівність можливостей» за результатами моніторингу ЗМІ за 1-7 жовтня повідомили, що вперше з початку виборчої кампанії на телеканалах негативної інформації про Партію регіонів більше, ніж нейтральної.