НОВИНИ

Дослідження: на ТБ побільшало негативу про Партію регіонів

Уперше з початку виборчої кампанії на телеканалах негативної інформації про Партію регіонів більше, ніж нейтральної. Про це йдеться у моніторингу ЗМІ за 1-7 жовтня, проведеному асоціацією «Спільний простір» та Комітетом «Рівність можливостей», повідомляє "Вибори та ЗМІ".

Експерти вважають, що стрибок критики влади пов’язаний із серією сюжетів про зловживання представника Партії регіонів на мажоритарному окрузі №24 у Дніпропетровську, скасування парламентом закону про наклеп депутата-регіонала Віталія Журавського, акції протесту журналістів та підприємців.

Крім того, експерти відзначають, що на телебаченні й надалі спостерігається розмита межа між повідомленнями, в яких висвітлюється діяльність влади та тими, де чиновники ведуть агітацію, використовуючи свої посади. Із загальної кількості позитивної інформації про Партію регіонів – 60% – це діяльність урядовців.

З 1 по 7 жовтня на телебаченні найбільше представлена Партія регіонів – більше половини (52,3%) від загальної кількості передвиборчої та політичної інформації. На другому місці Об’єднана опозиція – 13,6%. Найпасивніше висвітлювалася діяльність партії Свобода – 0,9%. Про УДАР, «Україну-Вперед!» та КПУ – телеканали подавали інформацію порівняно збалансовано в межах цієї групи: від 3,7% до 5,5%.

Перший національний – найбільш відверто симпатизує владі, зазначають експерти. Загалом в ефірі каналу за тиждень з’явилося 537 синхронів представників влади. На інших каналах ця цифра в рази менша – ICTV (392), ТРК «Україна» (359), «Інтер» (246), 5 канал (88).

ТРК «Україна» та «Інтер» – належать до каналів, які подають інформацію досить повно і різносторонньо. Але все ж простежується прихильність до Партії регіонів – позитивної інформації більше, ніж нейтральної. На Інтері позитивної інформації про Партію регіонів у 2,2 разу більше, ніж позитиву про решту партій разом. Разом з тим, Інтер подає й повідомлення у негативі. Схожі тенденції має й ТРК «Україна». 

ICTV та СТБ – зазвичай досить прихильні до влади, цього тижня подали дуже багато критики. Про решту партій порівняно збалансовано. ICTV трохи більше уваги приділив УДАР, СТБ не подав жодної інформації про «Свободу».

Новий канал – порівняно збалансовано подав інформацію про усі партії, крім Партії регіонів. Про цю політичну силу інформації найбільше. Зазвичай не зловживає ні негативом, ні оціночними судженнями. У цілому прихильний до влади: подає передвиборчі поїздки урядовців та президента, які ведуть приховану агітацію.

«1+1» – передвиборчі новини подають порівняно збалансовано, без явних симпатій та антипатій. Політика не є пріоритетом каналу: з виборчих новин випуск починається надзвичайно рідко. Трапляються сюжети з ознаками замовних – про діяльність чиновників-регіоналів.

«ТВі» – активно критикує владу в цілому. На відміну від більшості телепрограм на каналі немає політичних сюжетів із ознаками замовних, TVi не подає повідомлень про передвиборчі поїздки чиновників. Об’єктивно висвітлює діяльність уряду та президента.

5 канал – опозиційний до влади. Найбільше інформації про Об’єднану опозицію. Жодного повідомлення про «Свободу» та «Україну-Вперед!». А також жодним словом не згадав діяльність президента.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.