Вартість акцій компанії Zoom Technologies виросла з $3 до $20 впродовж місяця. А все через те, що інвестори переплутали її із Zoom Video Communications, компанією, яка в умовах карантину забезпечує дистанційну роботу та навчання людей по всьому світу.
Очевидно, що пандемія коронавірусу матиме суттєвий вплив на розвиток технологій у найближчому майбутньому. Та яким саме буде цей вплив?
Не важко спрогнозувати, що протягом наступних кількох років більшість компаній переживатиме наслідки економічної кризи. Це означає, що інвестиції в новітні технології більше не будуть здійснюватися за принципом «непогана ідея – можна спробувати в неї інвестувати». Гроші спрямовуються в першу чергу на перевірені та надійні технології, які або оптимізують роботу компаній в нових умовах або дозволять скоротити загальні витрати.
На даному етапі важко спрогнозувати, скільки триватиме карантин, але вже можна говорити про те, що не всі працівники повернуться в свої офіси – в багатьох випадках може виявитися, що дистанційна робота є більш зручним варіантом як для співробітників, так і для роботодавців. Зменшення видатків на оренду офісів, можливість співпрацювати з фахівцями з інших міст та навіть країн, що часто означає доступ до більш дешевої робочої сили, – все це може вилитися у суттєве зростання частки працівників, зайнятих дистанційно.
Читайте також: Заробити на паніці: «ліки від коронавірусу», підпільні салони краси та інший бізнеc
Це, своєю чергою, означає пришвидшений розвиток технологій, що оптимізують дистанційну роботу. Окрім вже згаданого інструменту Zoom, який дозволяє ефективно проводити відео-конференції з багатьма учасниками, популярності набиратимуть робочі чати у Slack та такі інструменти організації й управління робочими проектами як Trello та Asana. Також, у нагоді стануть і новітні розробки, що оптимізують дистанційну роботу – наприклад, технологічні рішення на кшталт нової нейромережі від Microsoft, яка розпізнає та відфільтровує усі звуки, що не є людською мовою, і може використовуватися під час аудіо та відеоконференцій з колегами.
Іншим багатообіцяючим напрямком розвитку технологій стануть рішення, які дозволять компаніям суттєво зменшити витрати. На жаль, часто це означає заміну тих чи інших фахівців різними новітніми інструментами.
Наприклад, зараз компанії стикаються з великою кількістю нових факторів та обставин, що ускладнюють прогнозування попиту серед споживачів, і відповідно, призводять до нових викликів в частині організації ефективної логістики. Новітні технології, в тому числі на базі алгоритмів штучного інтелекту, можуть виявитися більш ефективними, ніж люди, у врахуванні всієї наявної інформації і відповідно, більш точними у своїх прогнозах щодо попиту на ті чи інші товари. Це дозволить бізнесу організувати ефективну систему логістики навіть в умовах невизначеності, і заощадити суттєві кошти.
Читайте також: Утрачені тижні. Що не так із реагуванням України на пандемію COVID-19
Також, чатботи можуть поступово замінювати фахівців контакт-центрів, забезпечуючи сервісну підтримку клієнтів 24/7. Сучасні чатботи вже успішно вирішують типові питання клієнтів, що не лише заощаджує компаніям багато людино-годин, а й дозволяє більш оперативно опрацьовувати клієнтські запити. З подальшим розвитком алгоритмів штучного інтелекту, чатботи зможуть опрацьовувати й більш складні запити клієнтів.
Як показав досвід теперішньої пандемії, іноді компаніям доводиться покладатися на алгоритми машинного навчання навіть якщо вони ще не зовсім готові замінити людей. Наприклад, модерація дописів та візуального контенту у соціальних мережах дотепер покладалася переважно на людей. Хоча алгоритми машинного навчання також активно використовувалися, остаточне рішення, як правило, приймалося людиною-модератором, адже алгоритми поки що занадто часто помилялися. Однак, карантин, запроваджений для боротьби з коронавірусом, кардинально змінив ситуацію. Виявилося, що більшість модераторів працюють за контрактом і не є постійними співробітниками компаній, що управляють соцмережами. Відповідно, ці компанії не можуть забезпечити їх роботу за межами офісу, не ризикуючи конфіденційністю даних. У такій ситуації, соціальним мережам, таким як Facebook, Twitter та YouTube, не залишилося нічого іншого, як більше покладатися на алгоритми штучного інтелекту. Враховуючи також нові виклики, з якими стикнулися ці компанії щодо протидії дезінформації про Covid-19, маємо багато обурення у соціальних мережах через помилки алгоритмів, які іноді блокують надійні джерела інформації, не помічаючи при цьому недостовірної інформації. Ймовірно, ситуація, що склалася, стане поштовхом для компаній удосконалити роботу алгоритмів-модераторів у найкоротші терміни.
Читайте також: Шлях лікаря з передмістя у Київ
Цікаво, що теперішня пандемія, цілком можливо, допоможе технологічним компаніям покращити роботу своїх алгоритмів та розширити сферу їхнього застосування, завдяки доступу до ще більшого масиву інформації про своїх споживачів. Слідуючи рекомендаціям залишатися вдома, ми практично повністю перейшли на покупки та спілкування онлайн, надаючи компаніям ще більше даних про наші вподобання та звички.
Крім того, максимальний доступ до інформації про користувачів став одним з факторів, який дозволив азіатським країнам досить ефективно справитися з розповсюдженням нового коронавірусу. Схоже, і західний світ зараз стоїть перед питанням, що важливіше – конфіденційність даних чи ефективне використання технологій у протидії пандемії?