«Раніше до України звернулося більше 100 країн світу з листом про те, щоб не вводити митних платежів на автомобілі, але Україна проігнорувала це звернення. Також країни-учасниці зони вільної торгівлі у рамках СНД висували свої обвинувачення, зокрема Росія, адже ми зобов’язалися не погіршувати умови торгівлі усередині об’єднання. Я думаю, що інші країни світу, як і Японія, Туреччина, також будуть пред’являти претензії до України», – зазначає Лановий.
За його словами, заява Азарова про те, що Україна не порушила принципів Світової організації торгівлі, прийнявши рішення про підвищення ввізного мита на імпортні автомобілі, не відповідає дійсності.
«Ми порушили принципи, адже маємо зобов’язання перед країнами знижувати мита. Це нонсенс, що ми маємо право на їхнє підвищення», – заявив експерт.
До того ж, думку Ланового, Україна ввела спецмита на автомобілі «у хитрий спосіб, неофіційно».
«Адже за відповідне рішення не голосували у парламенті, в уряді. Введення спецмит відбулося тільки на рівні Міністерства економіки України. Такі юридичні обставини не зовсім легітимного характеру», – зазначає Лановий.
У принципі, введення таких митних барєрів, воно зменшує надходження до бюджету. Краще було б ввести невеликі митні платежі, адже увіз великої кількості автомобілів дає великі доходи бюджету. Підвищення тарифів зменшує ввіз автомобілів – доходи бюджету зменшуються.
На думку директора економічних програм Центру Разумкова Василя Юрчишина, уведення спецмит не сприяє розвиткові торгівлі.
«Як послідовний прихильник лібералізації торгівлі, вважаю, що, чим більше буде зон вільної торгівлі з іншими країнами, тим краще. А різного сорту протекціоністські заходи в кращому випадку можуть покращити ситуацію на короткий час, але загалом вони консервують середовище і додають негараздів у конкурентоспроможності країни», – заявляє Юрчишин.
За словами Ланового, варто підвищувати конкурентоспроможність українського автовиробництва.
«Автомобілі українського виробництва ми захищаємо вже багато років, і кожного разу нам потрібно впроваджувати додаткові заходи для їхнього захисту. Таким чином ми захищаємо ринок тих товарів, які населенню мало цікаві», – коментує експерт.
Як відомо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Згодом Туреччина повідомила у Світову організацію торгівлі про свій намір ввести 23%-й податок на українські горіхи.
Читайте також: Мита як геополітика. Чим небезпечний "захист" українського авторинку