Дослідження: кожна п’ята публікація у регіональних ЗМІ – «джинса»

2 Липня 2012, 17:10

У травні частка політичної «джинси» в регіональній пресі збільшилась до 40% у порівнянні з 37% у квітні та березні. Найбільше матеріалів з ознаками політичної та комерційної замовності зафіксовано експертами у Сумах – 32,6%, Вінниці  – 32,5% та Донецьку – 26,3%. Найменше замовних публікацій – у Львові (11,4%).

У  Харкові кількість таких матеріалів помітно зменшилась (у квітні – 26,6%, у травні – 12,1%).

Моніторинг охоплює Львівську, Донецьку, Харківську, Сумську, Вінницьку області та Автономну Республіку Крим.

Кожний регіон представлений шістьма регіональними друкованими та двома онлайн виданнями.

Як повідомлялось, результати моніторингу теленовин Міжнародного благодійного фонду "Академія української преси" свідчать, що у червні на провідних телеканалах збільшилась присутність влади. Зокрема, 74% синхронів у новинах належало представникам влади, 16% – опозиції, 10% – іншим політикам.

За даними моніторингу телевізійних новин, що здійснюється громадською організацією «Телекритика», останнім часом на вітчизняному телебаченні зросла загальна кількість матеріалів із ознаками замовності (цензури).

Водночас, за даними дослідження «Моніторинг українських новин», проведене Академією української преси за участі співробітників Інституту соціології НАН України, на початку року виборів до Верховної Ради українські телеканали уникають детального висвітлення політичних новин.

Крім того, Інститут масової інформації відзначав збільшення кількості випадків розміщення у ЗМІ як прямої «джинси», так і неналежно маркованих рекламних матеріалів з приводу діяльності глави КМДА Олександра Попова. А Київська облдержадміністрація вимагає від комунальних видань Київщини публікувати замовні матеріали про голову облдержадміністрації Анатолія Присяжнюка.  

Нагадаємо, раніше у розміщенні замовних матеріалів звинуватили народного депутата Наталю Королевську, що стало одніє з причин її виключення з партії БЮТ "Батьківщина".

Позначки: