Обидва випадки сталися давно, але рішення судів з'явилися тільки зараз, зазначає видання.
Зокрема, Станіслав Синюк розповів, що йому довелося довго боротися, щоб переконати суд у тому, що два диски, дві шини, передній підшипник і стійка його Honda зламалися через ями на Гостомельському шосе в березні 2010 року.
«На своїй Honda Accord я наїхав на вибоїну на 1-му кілометрі Гостомельського шосе. Яма була завглибшки від 10 до 47 см і довжиною до 1,5 метрів. Інспектори ДАІ все заміряли, сфотографували і переконали мене, що буде складено протокол на працівників дорожньої служби. Але обіцянки не дотримали: написали, що дорога в задовільному стані з незначними ямками глибиною максимум 4 см», – розповів Синюк.
Він не здався і домігся складання протоколу на посадову особу ДЕУ Святошинського району, а потім виграв справу в суді. Дорожники змушені були заплатити 37 тис. грн
А днями Київський апеляційний госпсуд ухвалив, щоб Шевченківське райуправління «Київавтодору» виплатило 27 тис. грн за пошкоджений у ДТП фургон Lanos, за кермом якого був киянин Юрій Чудновець. Сама машина належить підприємству, на якому він працює. Позов до управління «Київавтодору», щоправда, подавав не сам Юрій, а страхова компанія. Господарський суд ухвалив, що шляховики порушили «норми безпеки дорожнього руху при утриманні люкового господарства».
«Люк я бачив. Переді мною їхала маршрутка, яка його трохи підвела. Ліворуч і праворуч від мене були машини, а тому маневрувати не можна було. Я зачепив люк, і його закрутило прямо мені в бак. Я вилетів зі свого ряду на зустрічну смугу, проїхав три ряди і уперся в паркан. Пощастило, що нікого не зачепив, та й постраждав я тільки морально – години дві приходив до тями. Знизу машина була повністю розбита, а люк стирчав прямо в бензобаку. Дивно, що не вибухнуло. Були швидка, міліція, пожежники, які заливали водою бензин і масло», – розповів Чудновець.
Комунальники після рішення суду першої інстанції вирішили подати апеляцію, оскільки, на їхню думку, відповідати повинен виробник настільки не якісного люка. Однак доводи суд не взяв.
За словами головного інженера «Київавтодору» Василя Мельниченка, за 2012-2013 роки підприємство зареєструвало 6 позовів від водіїв, які вважають причиною ДТП погані дороги.
«Районне ДЕУ буде відшкодовувати збиток власникові Lanos. Решта 5 справ ще у судовому провадженні. Вони стосуються стану доріг в зимовий період. Водії стверджують, що слизька дорога призвела до зіткнення», – каже Мельниченко.
Юристи кажуть, що доводити провину шляховиків – справа довга, але реальна. Але для цього треба правильно зібрати доказову базу.
«Як правило, ДАІ складає протокол не на те, що шляховики не лагодять траси, а що водій «не переконався в безпеці маневру і не тримав дистанцію». Тому треба домагатися, щоб у протоколі були зафіксовані ями. І тільки цей протокол треба підписувати. Попутно необхідно фіксувати все, що є – робити знімки, відео, брати показання свідків. Після цього можна подавати в суд, і у вас будуть шанси виграти справу», – зазначив юрист Павло Романенко.
Нагадаємо, прем'єр-міністр Микола Азаров раніше заявив, що в Україні руйнування доріг відбувається через перепади температур. На створення ж якісного дорожнього полотна не вистачає коштів.
"Зараз я чую абсолютно обґрунтовані докори, але щоб розуміти масштаб проблеми (можна зазначити – ред.), що навіть якщо сьогодні весь наш бюджет, який у нас є, спрямуємо не на зарплати, пенсії, а тільки на дороги, то ми однаково не виправимо ситуацію. Ось наскільки (ця проблема – Ред.) протягом десятків років запущена", – сказав Азаров.