Відповідно до закону, з Господарського кодексу виключаються норми, за якими державні підприємства (як комерційні, так і казенні) для закупівель товарів, робіт і послуг використовують процедури, визначені законом про держзакупівлі.
Також з кодексу виключено пункти, які відносять під чинності закону про держзакупівлі комунальні підприємства і господарчі товариства, контрольний пакет акцій (або частки в СФ) якого належить державі.
Безпосередньо в законі про держзакупівлі визначено, що до контрольованою державою підприємствам (як держпідприємствам, так і до акціонерних товариств) він застосовується тільки у разі якщо закупівлі здійснюються за державні кошти.
Закон визначає державні кошти як кошти державного і місцевого бюджетів, позабюджетних державних фондів, а також кошти кредитів міжнародних фінансових організацій, залучених під держгарантії.
Також закон розширює перелік видів закупівель, які не підпадають під чинність закону, включивши туди, зокрема, придбання і оренду землі та нерухомості, послуги, надавані для здійснення емісії або купівлі-продажу цінних паперів, навчання в закордонних ВНЗ, низку закупівель для організації та здійснення гастролей і фестивалів національного рівня, а також для забезпечення діяльності спортивних збірних країни.
Крім того, збільшується перелік умов, які надають право змінювати умови договору після підписання (але до початку поставок).
У перелік включена погоджена зміна вартості контракту внаслідок сезонного коливання цін на товар або послугу, зміну ціни у зв'язку зі зміною податкових ставок, а також зміна індексу інфляції, валютних курсів і біржових котирувань, якщо вони використовуються в контракті.
Нагадаємо, законопроект №9634 був прийнятий Радою 4 липня.
Литвин підписав закон 23 липня.
За висновками Transparency International в Україні розмір «відкату» у сфері державних закупівель за останні 8 років збільшився більш ніж в 3 рази і сягає до 60% в залежно від галузі, у першу чергу, в будівельній. Водночас, генеральний директор Центру ринкових реформ Володимир Лановий вважає, що із 100 млрд витрачених на держзакупівлі, 50 осідає в кишенях представників влади.
Читайте також: Українські чиновники направляють бюджетні потоки до кишень власних родичів