За його словами, аварії також стаються через непрофесійні дії команди під час НП (організаційний чинник) та несправності судна (технічний).
На щастя, на річковому флоті зіткнення у нас рідкість, але траплялися випадки з нетверезими капітанами. Наприклад, 22 серпня 2010 року на Дніпрі біля Монастирського острова у Дніпропетровську прогулянковий пароплав із 15 пасажирами під керуванням п’яного 53-річного капітана-механіка зіткнувся із залізобетонною конструкцією та отримав пробоїну.
«Пам’ятаю, подібний випадок трапився в ніч на Івана Купала в Києві 2007 року. Прогулянковий теплохід «Гранд» фірми «Адмірал» сів на мілину внаслідок дій нетверезого капітана. Всю ніч 200 пасажирів провели на судні, доки спецпідрозділи рятувальників не вивезли їх на берег. П’яний капітан не захотів спілкуватися з інспектором і закрився у своїй каюті», – пригадує інспектор Шемелин.
Перевіряльники бідкаються, що не можуть контролювати на тверезість капітанів, тому за цим повинні стежити власники суден.
Ще одна велика проблема – старіння флоту.
За словами професора Одеської національної морської академії Анатолія Мальцева, за роки незалежності у нас не побудували жодного пасажирського судна. А всім плавзасобам, що зараз у строю, вже за 30 років.
Мальцев вважає, якщо всі прилади на судні фізично застарілі, то в будь-який час вони можуть вийти з ладу.
Одеський фахівець, який є членом Лондонського інституту навігації, скептично ставиться до перевірок стану пасажирських суден, що почалися в державі.
Як повідомлялось, в Україні, як і в Росії, на ринку пасажирських перевезень річками і морем вистачає безладу. У Києві наразі не заборонили виходити в рейси жодному судну. В Одесі ж уже кілька кораблів, можливо, стануть на прикол. Зокрема, пароплав «Сергіївка», якому виповнилося понад 60 років, незважаючи на 20 приписів про заборону виходу в море, однак, обслуговував екскурсії і возив дітей.
Тільки після загибелі в Росії 10 липня теплоходу «Булгарія», судновласнику і капітану почали погрожувати прокуратурою. Ще чотирьом не дозволено виходити в рейси через брак дозвільних документів.
Нагадаємо, пасажирський двопалубний теплохід «Булгарія», з невідомої причини перекинувся і швидко затонув.
Із 201 людини, що знаходилися на борту, загинули 120 (з урахуванням останніх виявлених тіл), включаючи капітана. Врятуватися вдалося 79 пасажирам і членам екіпажу. Доля ще двох осіб залишається невідомою. Рятувальники сподіваються, що зможуть знайти їх у машинному відсіку судна.
Детальніше про ситуації з пасажирським судноплавством в Україні читайте у статті «Наша Булгарія» опублікованій в журналі «Український тиждень» №31.