За даними моніторингового проекту "Око", у 2016 році найбільше англійською про Україну писали західні ЗМІ, а російська пропаганда значно відставала. Про це повідомляють Тексти.
Кілька тисяч англомовних видань, у яких були ідентифіковані статті про Україну, за географічною належністю поділяються на 3 групи:
- англомовні українські медіа: KyivPost, 112 International, ліквідований на момент написання статті Uatoday.tv, інформаційні агентства Інтерфакс-Україна, Укрінформ та інші;
- англомовні російські медіа: пропагандистські Russia Today, Sputniknews, Novorossia.today та інші;
- англомовні медіа інших країн (Reuters, Radio Liberty, The New York Times та інші).
Топовими темами були перемога Джамали на Євробаченні, міжнародне розслідування щодо Боїнга MH-17, а також скандал у зв'язку з радником президента США Дональда Трампа, який також працював на екс-президента Віктора Януковича:
Читайте також: Світові ЗМІ про безвіз: символ зближення з ЄС
Привертає увагу передбачувана закономірність: матеріал, опублікований в авторитетних глобальних медіа, має більше поширення та покриття, ніж матеріал, оприлюднений у локальних інформаційних агенціях.
Вочевидь найбільший соціальний резонанс мали західні ЗМІ: Топ-3 за соціальним резонансом – український Ukraine Today, американський New York Times та російський Russia Today, однак значення має не це. Тому що хоча окремі українські та російські англомовні видання мають попит, проте їх усе одно надто мало, порівняно з кількістю світових медіа, які в тому чи іншому ракурсі пишуть про Україну.
Також повідомляється, що загальна кількість уподобань, поширень та коментарів у Facebook усіх матеріалів про Україну від українських та російських медіа становить менше 2% від загального рівня. Домінують світові ЗМІ.
«Цікаво, що Ukraine Today обійшов Russia Today як за кількістю публікацій зі словом «Ukraine» у заголовку, так і за резонансом таких статей у Facebook. Це свідчить про досить високу ефективність українського каналу при набагато скромніших ресурсах, а найбільше — про наявність запиту на англомовну інформацію «з перших рук» стосовно України та українських подій. Навіть якщо головним споживачем такої інформації є сегмент української діаспори, це не зменшує вагомості інформаційного впливу згаданого ЗМІ. Більше того, така тенденція є маркером потенціалу українських англомовних ЗМІ зайняти нішу першоджерела щодо подій в Україні для закордонних журналістів та інформаційних агенцій», – йдеться у звіті.
«Сьогодні таким першоджерелом для інформаційного загалу заходу є російські ЗМІ на кшталт Russia Today, Sputnik тощо. Це значною мірою пояснює акценти в подачі матеріалів та лексику, яка при цьому використовується. Безперечно, українські англійськомовні ЗМІ мають шанс стати інформаційним джерелом для світових ЗМІ за умови оперативності, різнобічності матеріалу та якісного мовного оформлення. У цьому контексті закриття в 2016 році Uatoday — видання, яке є лідером у плані соціального резонансу поширення інформації про Україну, є величезним негативом. Друге місце рейтингу займає The New York Times, оскільки саме в цьому виданні в 2016 вийшло 3 з 5 найпотужніших матеріалів зі згадкою України в контексті передвиборчої кампанії Дональда Трампа. На третьому й шостому місцях — російські пропагандистські Russia Today та Sputnik News». На четвертому місці — BBC, на п’ятому — Daily Mail», – наголошується у моніторингу.
Читайте також: Єжи Онух: «Нинішній образ України у світі базується на західному або російському наративі»