Закрите небо: найбільша проблема Харкова – будівництво летовища, непрозорі тендери, корупція

Економіка
29 Жовтня 2011, 12:00

Торік європейські функціонери радили харківським чиновникам залагодити конфлікт зі скандальною дорогою через парк Горького в Харкові, необхідність якої місцеві чиновники аргументували підготовкою до Євро-2012. Як писав Тиждень, виступи еко- і громадських активістів проти вирубки парку були жорстоко придушені, кілька людей дістали травми. Тепер у полі зору європейських функціонерів харківський аеропорт. 

ТРУДНОЩІ ПЕРЕКЛАДУ

До інтернету потрапив неофіційний переклад листа, підписаний операційним директором Європейського футбольного союзу Мартіном Каленом і директором Турніру УЄФА Євро-2012 в Україні Маркіяном Лубківським та адресований віце-прем’єр-міністрові України Борисові Колеснікову. В ньому йдеться, що УЄФА має сумніви щодо повної готовності злітно-посадкової смуги та повітряної вежі в аеропорту «Харків». «Ситуація, що склалася зі встановленням освітлювального обладнання на злітній смузі Міжнародного аеропорту «Харків», становить загрозу, тому що не виконуються терміни його постачання», – зазначено в документі. Харківський аеропорт будують бюджетним коштом та коштом Олександра Ярославського, власника футбольного клубу «Металіст» (він же фінансував реконструкцію однойменного стадіону). Будівництвом злітно-посадкової смуги та диспетчерської вежі займається тільки Міністерство інфраструктури України, яке очолює Колесніков.

А Борис Колесніков під час останнього робочого візиту до Харкова запевнив: в аеропорту є вся необхідна світлосигнальна техніка і вона буде встановлена в обумовлений строк. «Взагалі у світі є проблема лише з грошима. А з постачаннями… Якщо у вас є кошти, то вам поставлять», – сказав віце-прем’єр-міністр.

Натомість є лист французької корпорації NEXANS Group, яка, зокрема, виготовляє обладнання для злітно-посадкової смуги. Її українське представництво влітку звернулося до Колеснікова по допомогу. В листі NEXANS Group згадує компанію «Енергосинтез», яка замовила нібито для харківського летовища дроти для системи освітлення, але згодом відмовилася співпрацювати з французами й анулювала замовлення. Навесні цього року Енергосинтез українські ЗМІ згадували в контексті скандалу з поставкою світлового обладнання для столичного аеропорту «Київ» у Жулянах. Її нібито лобіював голова Державної авіаційної служби України Анатолій Колісник у тендерах для поставки світового обладнання в аеропорти столиці, Львова та Харкова.

Читайте також: Товар – ЄВРО – товар

ФІНАНСОВІ ДІРКИ

Занепокоєння європейських футбольних функціонерів, озвучене в листі Борисові Колеснікову, також стосувалося термінів здачі об’єктів Євро-2012 у Харкові. У 2010–2011-му українські чиновники казали, що будівельні роботи в аеропорту мають бути закінчені в жовтні цього року. Однак нещодавно компанія-забудовник внесла корективи до робочого графіка. За даними УЄФА, спорудження смуги завершать у січні 2012-го, а диспетчерської вежі – у квітні наступного року. Колесніков натомість пообіцяв увесь аеродромний комплекс відкрити вже наприкінці цього місяця. Високопосадовець воліє не згадувати про те, що державний бюджет на зведення смуги в Харкові недодав поточного року 268 млн грн, про що днями повідомили міські чиновники.

Утім, спорудження летовища не остання проблема Харкова на шляху до прийому матчів Євро-2012. Місто гостро відчуває брак готельних номерів. За словами Андрія Ставенка, керівника агенції з розміщення фанів Євро-2012, місту невистачає 3 тис. готельних місць економ-класу.

Не оминули Харків і суто корупційні скандали. Торік «відзначився» міський голова Геннадій Кернес, із легкої руки якого муніципалітет придбав під Євро-2012 для метрополітену лавки вартістю… 28 тис. грн кожна.

Чимало коштів закатують і в асфальт харківських доріг. Володимир Чумаков, директор Департаменту будівництва і дорожнього господарства Харківської міськради, у серпні бідкався, що держава не виділяє грошей на ремонт шляхів столиці Слобожанщини. Але пан Чумаков, вочевидь, лукавить. У 2011 році така собі фірма «Паркінг +» виграла в Харкові тендери на загальну суму 273,13 млн грн, з якої майже 95,09 млн – на будівництво та ремонт доріг. Донедавна директором і співвласником цього тендерного «чемпіона» був той самий Володимир Чумаков.

Читайте також: Освоєння мільярдів на підготовку Львова до Євро-2012, окутане ореолом таємничості