Нардеп Янукович вважає, що результат від введення спецмита незадовільний.
"Із часу введення спецмита пройшло вже 3 місяці – достатній строк, щоб зрозуміти, наскільки ефективним був цей захід для розвитку національного автопрому. Результати розчарували. Наразі продаж автомобілів "національного виробника" суттєво зменшився, порівняно з 2012 роком", – заявив Янукович-син.
На його думку, введенні спецмита вже погіршили економічні відносини України з Туреччиною та викликають напруження у стосунках з країнами ЄС.
"Торгові санкції проти України вже запровадила Туреччина. Про те, що ці заходи суперечать нормам СОТ, регулярно заявляють наші європейські партнери. Враховуючи амбіційні плани України у зв'язку з осіннім саммітом у Вільнюсі, спецмита точно не зіграють нам у плюс", – стверджує Янукович-молодший.
За його словами, додаткове мито у майбутньому матиме вкрай негативний вплив на автомобільний ринок України.
"Як народний депутат і перший віце-президент FAU, я продовжую наполягати на тому, що додаткові імпортні мита не призведуть ні до чого, крім зростання цін на автомобілі і невдоволення українських покупців. Тому, спираючись на одностайну думку членів FAU і позицію експертів, я повторно звернувся до прем'єр-міністра Миколи Азарова з пропозицією скасувати запроваджені заходи. Автомобіль не повинен бути розкішшю", – підкреслив народний депутат.
Як повідомлялось, у червні президент Віктор Янукович на саміті у Братиславі пояснив, що ЄС – "це цивілізаційно-історичний вибір України".
"Питання євроінтеграції – це наша стратегічна мета, яку ми перед собою поставили", – сказав Янукович.
Нагадаємо, у відповідь на введення Україною спецмит на автомобілі, Росія планує запровадити проти України низку торговельних санкцій, серед яких збільшення мита на імпорт українського шоколаду, вугілля і скла.
Про аналогічні плани заявила і Туреччина. Країна оцінила збиток від дискримінації свого автопрому в $ 6,2 млн і планувала ввести мита на імпорт волоських горіхів з України.
13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Прем'єр-міністр Микола Азаров вважає, що Україна підвищенням ввізного мита на імпортні автомобілі, не порушувала принципів СОТ.
Читайте також: Мита як геополітика. Чим небезпечний "захист" українського авторинку