Експерти відзначають, що у травні жодному з виробників з ТОП-40 не вдалося продемонструвати позитивних результатів продажів. Весь ринок пішов в "мінус". Більшість імпортерів втратили відразу по 40-45% в порівнянні з квітневими показниками, пише ЛігаБізнесІнформ.
Очікувано змінилися і лідери продажів. На тлі спаду вдалося виграти Toyota – тепер японський бренд на третьому місці на українському ринку і випереджає Volkswagen. Стабільно демонструють високі показники Volkswagen і Geely, а от в Kia почали відчувати нестачу популярних моделей.
Експерти відзначають, що нарощує свою присутність Skoda. Їй вдалося випередити одразу трьох конкурентів: Renault, Nissan і АвтоВАЗ.
Lada в травні скотилася на десяте місце на українському ринку і займає всього 4%. Експерти кажуть, що по російським автомобілям одночасно вдарили відразу кілька факторів: спецмита, зміна модельного ряду і дефіцит автомобілів.
Це стосується і преміальних виробників. Але статус N1 у даному сегменті продовжує утримувати Mercedes-Benz, за ним слідує Audi і з невеликим відривом – BMW.
Нагадаємо, 13 квітня набули чинності трирічні спецмита на імпорт в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна: 1000 – 1500 куб. см у розмірі 6,46%; 1500 2200 куб. см – у розмірі 12,95%.
Читайте також: Мита як геополітика. Чим небезпечний "захист" українського авторинку
Перед набуттям чинності спецмит продажі нових легкових автомобілів в Україні в березні 2013 року склали 19 тисяч одиниць, що майже на 60% перевищило показник попереднього місяця.
У квітні продажі нових автомобілів встановили новий посткризовий рекорд. Зусиллями всіх операторів було реалізовано майже 26 тис. автомобілів, що на 35% більше показників березня. Збут нових автомобілів був на 33% краще, ніж рік тому.
Після введення спецмита експерти в основному прогнозують спад або стагнацію авторинку України, а також подорожчання автомобілів.