Конгрес США може включити положення про санкції проти газопроводу "Північний потік-2" в американський оборонний бюджет на 2020 рік. Про це заявив голова комітету міжнародних справ Сенату США Джим Ріш.
Закон про національний оборонний бюджет є одним з найважливіших документів, що визначає оборонні видатки США. Включення такого положення до проєкту означатиме, що існує спільна позиція з цього питання в обох палатах Конгресу США та в банківському комітеті.
Як зазначається, такі санкції можуть змусити компанії відмовитись від участі в "Північному потоці-2".
"Це принесе їм великі видатки. Гадаю, якщо санкції пройдуть, росіяни будуть змушені шукати інші шляхи, щоб це зробити", – наголосив Ріш.
Текст документа поки не розкривається, але сенатор заявив, що положення про санкції буде співзвучним з ідеями, закладеними в законопроекті, який у липні подав сенатор Тед Круз.
Варто додати, що законопроєкт Protecting Europe's Energy Security Act of 2019 (S. 1441) пропонує запровадити санкції проти суден, які беруть участь у побудові російського трубопроводу "Північний потік".
Нагадаємо, щоб постачати до Європи газ в обхід України, Росія будує газопроводи "Північний потік-2" та "Турецький потік". Введення їх в експлуатацію дасть змогу російському Газпрому постачати ті ж обсяги газу до Європи, що й зараз, не використовуючи українські послуги з транзиту.
Україна, Польща, країни Балтики та США розглядають "Північний потік-2" як політичний проект, який РФ може використати для тиску на Європу. "Північний потік-2" будують через води Росії, Фінляндії, Швеції, Німеччини та Данії.
29 липня 2019 року джерела Financial Times повідомляли, що відсутність дозволу Данії на прокладення у її територіальних водах газопроводу "Північний потік-2" ставить під загрозу вчасний запуск проекту. Мовляв, данська компанія, яка має узгодити маршрут прокладання газопроводу, затягує ухвалення рішення та не схвалює запропоновані проекти.
На початку вересня корабель Solitaire, що будує газопровід "Північний потік-2", наблизився до морського кордону з Данією. Будівництво могло на цьому етапі зупинитися, оскільки на той момент Данія не дала дозволу на будівництво у своїй економічній зоні.
30 жовтня Данія стала останньою країною, що надала дозвіл на будівництво.