Українців найбільше дратує передвиборча реклама Партії регіонів

16 Жовтня 2012, 07:18

"Вплив політичної реклами на свій електоральний вибір тією чи іншою мірою визнає лише кожний п'ятий респондент, тобто 20%. І це при тому, що рекламу бачили і можуть пригадати понад 90% опитаних", – сказав П.Фролов.

Він розповів, що згідно з даними всеукраїнського опитування, проведеного Інститутом соціальної та політчиної психологї НАПН спільно з Асоціацією політичних психологів України 28 вересня – 7 жовтня, найчутливішими до впливу політичної реклами, за самооцінками респондентів, виявилися прихильники партії Наталії Королевської "Україна – Вперед" – 42% з них визнали, що саме реклама вплинула на їхній вибір. Рідше такий вплив визнавали симпатики "Нашої України" і Партії регіонів – близько 34%.

Найчастіше згадуваною була реклама Партїі регіонів – її пригадали 66% опитаних, реклама інших партій пригадувалася помітно рідше: "УДАРу" – 39%, партії "Україна – Вперед" – 38%, КПУ – 34%, "Нашої України" – 12%, "Свободи" – 7%.

Коментуючи ставлення виборців до політичної реклами під час виборчих перегонів-2012 в цілому, П.Фролов зауважив, що вона викликає у громадян переважно роздратування. Зокрема, подобається або принаймні не викликає роздратування реклама всіх без винятку партій лише в 1,3% опитаних, не подобається жодна – 24%, тобто майже кожному четвертому, дратує реклама всіх партій – 14%.

Соціолог поінформував, що до числа партій, чия реклама виборцям частіше подобається, ніж дратує, належить партія "УДАР" (подобається 18%, дратує 5%). А почуття роздратування в респодентів найчастіше викликала реклама Партії регіонів. Зокрема,  дратує 35%, подобається 16% респондентів.

Як повідомлялось, нинішня виборча кампанія може стати найдорожчою в історії України – політики почали її на кілька місяців раніше офіційного терміну і вже вклали в рекламу близько 500 млн грн. До виборів ця цифра може подвоїтися, оскільки телеканали встановлюють для політиків ціни у чотири-п'ять разів вище, ніж для комерційних рекламодавців. Станом на кінець вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТВ), більше 100 тис. зовнішніх площ і близько 1,2 млн квадратних метрів рекламної площі в пресі.

Крім цього, медіа експерти зауважують, що значну частину реклами в регіонах ПР отримує завдяки адмінресурсу – місцеві штаби вимагають від регіональних операторів, газет і каналів виділяти площі безкоштовно

Нагадаємо, рекламні кампанії партій у цьому році почалися задовго до офіційного старту виборчої кампанії. Перші ролики лідера партії "Україна – Вперед!" Наталії Королевської та Партії регіонів з'явилися в ТВ-ефірі всередині весни, а зовнішня реклама КПУ – ще раніше – у січні.

При цьому, відповідно до закону "Про вибори", політична агітація і реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії – з 30 липня.