НОВИНИ

Цьогорічна виборча кампанія може стати найдорожчою за всю історію України

Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України - політики почали її на кілька місяців раніше офіційного терміну і вже вклали в рекламу близько 500 млн грн. До виборів ця цифра може подвоїтися - вже зараз телеканали встановлюють для політиків ціни у чотири-п'ять разів вище, ніж для комерційних рекламодавців.

За даними медіаагентства Zenith Optimedia, станом на 23 вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТВ), більше 100 тис. зовнішніх площ і близько 120 млн квадратних міліметрів рекламної площі в пресі, пише газета "Коммерсант-Украина".

Досі найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн грн, а, за оцінками експертів, їх загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн грн. Як наголошують експерти, президентські і парламентські вибори не порівнюють.

У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки 8 партій, але їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн грн.

За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі - найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.

Як зазначив керівник продажу однієї із найбільших телевізійних груп, ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п'ять разів дорожче, ніж комерційному.

"Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати в "Голосі України", але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо, готівкою", - пояснює він. Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок.

Нагадаємо, рекламні кампанії партій у цьому році почалися задовго до офіційного старту виборчої кампанії. Перші ролики лідера партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської та Партії регіонів з'явилися в ТВ-ефірі всередині весни, а зовнішня реклама КПУ - ще раніше - у січні.

При цьому, відповідно до закону "Про вибори", політична агітація і реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії - з 30 липня.

Читайте також: Передвиборча реклама КПУ лідирує за цинізмом, нахабством та обманом

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.