Підписанти листа наполягають на тому, щоб «відкликати презентовані міністерством розробки і розпочати роботу над формуванням професійної команди, здатної адекватно визначити основні напрямки реальної стратегії позиціонування України за кордоном».
На їхню думку, існуюча стратегія позиціонування країни за кордоном «не лише не здатна виконати поставленого завдання щодо покращення іміджу країни, а, навпаки, здатна погіршити ситуацію».
«Виконані спеціальні елементи – невідомо ким і на яких підставах визначені за символи українського народу Спритко і Гарнюня – експлуатують типово колоніальні стереотипи, іґнорують низку важливих національних ознак і є попросту образливими для національної гідності українців, як чоловіків, так і жінок», – відзначають підписанти.
«Акцентування уваги іноземців на тому, що не є правдою щодо України, в глобальному світі глобальних комунікацій до вже наявного негативного образу країни може додати ще один негатив: країна, що вводить в оману», – сказано у листі.
«Винятково PR заходами неможливо змінити імідж країни, який формується в першу чергу реальними діями та реальними фактами. І саме такі дії, спрямовані на позитивні зміни, мають бути забезпечені відповідною PR підтримкою. Стратегія не може ґрунтуватися на придуманих ідеях, які не є реальними елементами внутрішньої політики», – наголошують представники громадськості.
При цьому наголошується, що «початок роботи над стратегією, яка б мала на меті створення позитивного іміджу країни, є безумовно важливим кроком».
Під зверненням до глави МЗС підписалися, зокрема, письменниця Оксана Забужко, журналісти Наталія Лігачова (Телекритика), Вікторія Сюмар (Інститут масової інформації), Вахтанг Кіпіані, Єгор Соболєв (бюро «Свідомо»), а також президент ГО «Форум видавців» Олександра Коваль, Голова Громадської експертної Ради Україна-ЄС Олег Рибачук, представниця «Репортерів без кордонів» Оксана Романюк та інші.
Нагадаємо, наприкінці березня Міністерство закордонних справ представило стратегію позиціонування України за кордоном. Мета проекту – сформувати позитивний імідж країни, підвищити її туристичну та інвестиційну привабливість.
Критично оцінив представлені МЗС символи бренду «Україна» – Спритка і Гарнюню, зокрема, художник, арт-директор Олекса Манн. За його словами, «навіть через тисячу років після ядерної війни, люди, які знайдуть цю бадягу, будуть сміятись і плакати від печалі».