У Росії з початку року сталося 10 авіакатастроф. Загинули 120 осіб

8 Вересня 2011, 12:28

Остання трагедія сталася 7 вересня біля аеропорту міста Ярославля, де під час набору висоти розбився літак Як-42, на борту якого знаходилася хокейна команда клубу «Локомотив». З 46 пасажирів та членів команди вижили двоє. У числі загиблих троє громадян України.  За попередніми даними причиною падіння стала відмова техніки або заправка неякісним паливом.

28 серпня через неякісне паливо в Слов'янському районі Краснодарського краю впав Ан-2. Літак здійснював несанкціонований виліт і проводив сільськогосподарські роботи. Загинув пілот повітряного судна, пасажир, а співробітник агрофірми, отримав поранення і був госпіталізований у важкому стані в ЦРБ Славянска-на-Кубані.

За тиждень до цього літак Ан-2 здійснив жорстку посадку в Тоджинському районі Туви. В результаті загинув пілот, травмовані ще семеро, четверо з яких госпіталізовані у важкому стані.

9 серпня у Магаданській області Росії в аварію потрапив транспортний літак Ан-12. Літак виконував рейс Магадан – Кепервеем (Чукотка), незабаром після вильоту командир екіпажу запросив посадку в аеропорту Магадана через несправності в двигуні. Як доповіли пілоти, у літака загорівся правий двигун, стався витік палива. Наземні служби приготувалися до аварійної посадки літака, але Ан-12 зник з екранів радарів. Загинуло 11 людей. 

Напередодні цього відбулася аварійна посадк Ан-24 в аеропорту Благовєщенська (Амурська область, Росія). У літака відвалилися шасі і ліве крило. постраждали 12 осіб, у тому числі одна дитина.

11 липня у Томській області Росії в результаті аварійної посадки літака Ан-24 загинуло 7 людей, 4 були госпіталізовані у важкому стані. На відстані 63 км від Нижнєвартовска екіпаж літака доповів про пожежу в лівому двигуні і прийняв рішення здійснювати посадку прямо на річку Об. На борту знаходилися 37 людей – 33 пасажири і чотири члени екіпажу.  

23 червня винищувач МіГ- 29 зазнав катастрофи у Астраханській області. Літак пропав з екранів радарів на відстані у 43 кілометра від міста Ахтубинск. Літак зруйнований, екіпаж з 2-х осіб загинув.

Пасажирський літак Ту- 134, що належить авіакомпанії «РусЕйр», 21 червня потерпів катастрофу в Карелії. Лайнер заходив на посадку в аеропорту Петрозаводська в складних метеоумовах – був туман і йшов дощ. Опівночі літак пропав з екранів радарів. Ту-134 впав на шосе на відстані близько 700 метрів до порогу злітно-посадочної смуги, розвалився і спалахнув. Загинули 44 людини, вижили вісім осіб, з них одна дитина. Серед загиблих – футбольний арбітр Володимир Петтай, який судив матчі російського чемпіонату з футболу.  Як визнали в Петрозаводську, причиною падіння літака могло стати п'ятисекундне вимкнення вогнів злітно-посадочної смуги через обрив лінії електропередачі.

У березні під час льотних випробувань на межі Білгородської і Воронезької областей розбився літак Ан-148. Загинули шість чоловік, у тому числі два громадяни М’янми (пілоти з М’янми проходили навчання відповідно до програми підготовки льотного складу на Ан-148). Причиною краху Ан-148, стала технічна несправність.

1 січня літак Ту-154, що виконував рейс до Москви, спалахнув на аеродромі міста Сургут після запуску двигунів перед початком руху на магістральній стерновій доріжці. Пасажирів і членів екіпажа екстрено евакуювали. Троє людей загинули, більше 40 були госпіталізовані з опіками і отруєнням чадним газом. У числі пасажирів, що врятувалися, були учасники поп-групи "На-На".

Нагадаємо, досі триває дискусія щодо причин аварії літака Ту-154 польського президента Леха Качинського, який розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей — 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни. У січні 2011 роу контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян.

Польща заявляла, що вважає відповідальною за катастрофу і російську сторону, зокрема, диспетчерів, які не закрили аеродром, не заборонили посадку, дезінформували пілотів про правильний курс посадки, а також пізно наказали припинити зниження літака.