Цап-відбувайло системи – соцмережі про відставку Шкіряка

13 Травня 2015, 16:14

Тимчасовий виконувач обов’язків керівника ДСНС Зорян Шкіряк 12 травня подав у відставку після горезвісної евакуації українців із Непалу. Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков 5 травня сказав, що за помилки при евакуації громадян України з Непалу будуть відповідати Міністерство оборони та Зорян Шкіряк.

Тиждень.ua відстежив, що пишуть у соцмережах із приводу добровільної відставки екс-керівника ДСНС.

Журналіст Тетяна Даниленко вважає "фейсбучну люстрацію" абсурдною.

«Я не за і не проти. АЛЕ. Ця відставка – прояв гіпертрофованої медіачутливості влади. З одного боку, це добре, правильно і по-європейськи, а з іншого – абсурд повний… Ніхто не розбирався всерйоз, чому літак майже тиждень евакуював туристів з Непалу, чи були порушення в діях Шкіряка. Все, що йому можна закинути – бажання пропіаритися на порятунку постраждалих … Як на мене, то влада повинна формувати суспільні запити, а не задовольняти інстинкти мас. Бо так скоро будемо через фейсбук і суди проводити, а там і до забиття камінням дійде», – пише вона.

Мирослав Гай, керівник благодійного фонду "Мир и Ко", назвав Шкіряка першим порядним чиновником: «Я поважаю рішення Шкіряка піти у відставку. Тим самим він подає приклад для всієї країни, так повинен чинити будь-який порядний чиновник. Це крок до євроінтеграції, до цивілізації. Для мене, вина Шкіряка мінімальна, літак "Іл" давало міністерство оборони. А ось цінність вчинку Шкіряка величезна. Для України це напевно перший такий випадок і впевнений не останній».

Політик Олександр Аронець (ВО «Свобода») теж вважає добровільну відставку гідним вчинком та взірцем для інших політиків.

«Зорян Шкіряк пішов у відставку за косяк, у якому, по великому рахунку, він не винен.
Питання: коли у відставку подасть його екс-шеф Аваков, який не тільки не реформував МВС, але й повернув у країну мєнтовський режим, який садить та вбиває патріотів, покриває корупцію і прикривається удаваними реформами, а-ля зміни узорів на мєнтовських машинах, на фейсбучику? Так, що Зорян справжній політик, який подав гідний приклад, як Авакову, так і Яценюку», – зазначив політик.

Політолог Юрій Палійчук вважає відставку виваженим рішенням політтехнологів.

«Пішов – і добре зробив. Але міг зробити це красиво і достойно – ще в Борисполі. Чому оголосив про відставку лише сьогодні? Затримка пов'язана з тим, що технологам "Народного фронту" потрібен був час, щоб визначити, що гірше  залишити Шкіряка на посаді, чи відправити у відставку… Очевидно, було прийнято рішення, що його відставка принесе менше шкоди рейтингам "Народного фронту", ніж його подальше перебування на посаді. І рішення, на мою думку, абсолютно правильне.. Але, за великим рахуном, в статусі Зоряна Шкіряка не змінилося нічого. Він був і залишається помічником Авакова, незалежно від посади, яку займає, або якщо не займає її взагалі», – стверджує Палійчук.

Журналіст Юрій Бутусов виправдовує екс-главу ДСНС, оскільки, на його думку, в Генштабі є керівники, що набагато більше заслуговують на покарання.

«Шкіряк подав у відставку через несправний Іл-76 Міноборони, а генерал Віктор Назаров, якому оголосили про підозру в недбалості, яка погубила 49 військовослужбовців в Іл-76, збитому в Луганську, продовжує працювати в Генштабі. Два світи … Через Шкіряка ніхто не загинув, але він пішов, бо соромно, а через Назарова 14 червня 2014 загинуло 49 живих людей, і він спокійно собі далі командує. Суд у його справі, як і раніше, не призначають, через рік, хоча справа повністю розслідувана. І він продовжує отримувати зарплату і не йде. А його адвокати відкрито погрожують військовим льотчикам, які провели експертизу у справі», – пише журналіст.

Юрій Касьянов, засновник волонтерського фонду "Армія SOS", вважає, що провальна «евакуація» – провина не Шкіряка, але він пішов, тому що його оббрехали.

«Зорян Шкіряк подав у відставку. За те, що полетів в Непал на несправному літаку, наданому Міністерством оборони, за те, що спав на бетонці в аеропорту, за те, що ніхто в Києві нічого не зміг зробити, щоб полегшити долю його команди за кордоном… Шкіряк не організував жодного котла на фронті; не опустив курс гривні; не торгував з сепаратистами; не обіцяв 1000 грн в день військовим в зоні АТО; не говорив, що війна закінчиться за кілька годин; не підписав жодної "мирної угоди" з окупантами. … Він вирішив піти, бо його оббрехали», – написав волонтер.

Репортер "Нового каналу" Марія Себова, що супроводжувала спецоперацію, теж не вважає горезвісну евакуацію особистою провиною Шкіряка.

«Щодо відставки Зоряна Шкіряка: я вважаю, що заради справедливості туди ж треба відправити і представника МО, який відповідав зі свого боку за евакуацію. Тому що літак – їх зона відповідальності. А значить за поломку і неправильну деталь відповідають вони. І в той момент, коли на сайті Міноборони красиво звітували "літак готовий летіти", пілот говорив нашим дипломатам "літак поки навіть не завівся". При цьому запитати про реальний стан «Іла» журналістам було ні в кого. Тому що жоден представник МО крім екіпажу в рятувальну експедицію не поїхав (крім того загадкового "пасажира", який у фільмі Кутепова забороняв знімати). Я не до кінця розумію, чому одні мають відповідати за помилки інших. Якщо винні всі, то і голови повинні летіти відповідно», – зазначила журналістка.

Радник голови МВС, нардеп Антон Геращенко наводить плюси і мінуси відставки.

«Добре, тому що це рідкісний випадок коли чиновник достатньо високого рангу йде з поста не після корупційних скандалів, або не в наручниках, як його попередник, а зібравши журналістів, заявивши про свою відставку за власним бажанням», – пише він.

«Погано, тому що від Зоряна Шкіряка, окрім питання того, чому він узяв із собою свою цивільну дружину-фахівця психолога, надавати психологічну допомогу постраждалим, не багато чого залежало. ДержНС надавало фахівців з евакуації, психологів, орговиків. Міністерство оборони – літак. Міністерство закордонних справ – дипломатичне забезпечення всієї операції.

Загальновідомо, що складна авіаційна техніка, а саме військово-транспортний літак ІЛ – 76 випуску середини 80-х років, повинна своєчасно технічно обслуговуватися, хоча навіть це не гарантує відсутність аварій та катастроф», – зазначив нардеп.

Підсумовуючи, Антон Геращенко пише: «Якщо взяти за дужки питання про моральність взяття з собою на борт літака цивільну дружину-психолога, то в сухому залишку залишається наступне:

1. Взяти з собою журналістів на літак летить в зону катастрофи, за умови, що там буде достатньо місць для евакуйованих громадян – це було правильне рішення!

Суспільство має право знати, як за його рахунок організовуються рятувальні операції.

2. Новому керівництву ДержНС, міністру оборони, міністру закордонних справ, необхідно зробити висновки про те, як наступного разу швидко і ефективно реалізовувати аналогічні операції, задіявши не тільки застарілі морально і фізично українські транспортні літаки, а й звернувшись по допомогу до інших країн або замовивши чартерні рейси.

3. Зорян Шкіряк відомий своєю активною участю в двох Майданах, не став за прикладом багатьох інших чиновників, що прийшли з Майдану триматися за своє крісло, інтригувати і боротися за місце під сонцем перегризаючи горлянки конкурентам за місце під сонцем».

Читайте також: Скандали в ДСНС: від корупційних тендерів до провальної експедиції в Непал