Торік, за даними The Economist, винищувачі Альянсу провели понад 400 перехоплень російських літаків. Понад 150 із них припали на підсилену балтійську місію з патрулювання повітряного простору, що вчетверо більше, ніж у 2013 році. За перші дев’ять місяців 2014-го сталося 68 «гарячих» ідентифікацій та перехоплень лише вздовж литовського кордону. У Латвії зареєстровано понад 150 інцидентів порушення повітряного простору російськими літаками.
Крім того, додає видання, зафіксовано щонайменше два зближення військових літаків РФ зі шведськими пасажирськими лайнерами.
"Це небезпечно: пілоти-росіяни не подають планів польотів. Вони курсують із вимкненою системою розпізнавання «свій – чужий», що робить їх невидимими для радарів цивільної авіації. 28 січня два російські стратегічні бомбардувальники (можливо, з ядерними боєголовками на борту) пролетіли вздовж Ла-Маншу, викликавши переполох у комерційної авіації. Така поведінка має на меті випробовувати західні системи повітряного захисту й востаннє спостерігалася ще за холодної війни", – пише The Economist.
Від 2013 року, коли Росія відновила практику великомасштабних військових навчань без попередження, їх відбулося щонайменше вісім.
Повний текст матеріалу читайте в черговому числі журналу "Український тиждень" (№7).