Табачник у кріслі міністра витратив 40 млн грн на рекламу української освіти у Китаї та СНД

18 Вересня 2013, 13:17

Як повідомляє видання "Наші гроші", держпідприємство «Інформаційно-іміджевий центр» Міносвіти після призначення Табачника щорічно замовляє рекламну продукцію для іноземних абітурієнтів. За чотири роки різних книжок та брошур замовлено вже на 10,68 млн грн. Окрім цього замовлено інші рекламні послуги на 29,91 млн грн., у тому числі виготовлення та підтримку сайту, телепрограм, розміщення реклами.

Так, у жовтні 2011 року ДП «Інформаційно-іміджевий центр» уклало угоду на послуги зі створення рекламної друкованої продукції про Україну, зокрема про систему освіти накладом 50 тисяч примірників. Вартість угоди склала 2,79 млн грн. 

У грудні того ж року уклали угоду на послуги з проведення рекламної компанії з пропагування системи української освіти у закордонних ЗМІ, вартість якої склала 5 млн 100 тис. грн. Зокрема, йшлося про зйомку двох роликів тривалістю 30 та 60 секунд, розраховані на країни СНД (регіон Середньої Азії), а саме Казахстан, Узбекистан, Туркменістан, Таджикистан, а також країни Близького Сходу і північної Африки.

У жовтні 2012 року уклало угоду на послуги з пропагування системи освіти України в ЗМІ для закордонної аудиторії. Вартість угоди склала 4,98 млн грн. Йшлося про проведення рекламної кампанії в двох з трьох запропонованих міністерством країн – Казахстані, Білорусі та Азербайджані. Зокрема, це – зйомка та розміщення в телеефірах інтелектуально-ігрової телепрограми за участі учнів випускних класів (по шість випусків по 45 хвилин для кожної з країн). Також передбачено створення контенту (загальний обсяг україномовних текстів повинен складати не менше 50 тис. знаків), наповнення інтернет-ресурсів інформацією про переваги навчання в Україні. 

Крім цього, у 3,78 млн грн. обійшлася рекламна кампанія на проведення круглих столів та заходів для преси.

У липні минулого року міністерство замовило виготовлення рекламно-інформаційної та презентаційної друкованої продукції про Україну, зокрема про її систему освіти, загальним накладом 32 тис екземплярів на суму 2,82 млн грн. 

Замовлено 12 тисяч примірників брошур для іноземних студентів, які мають інформувати про навчання та проживання в Україні, 10 тисяч брошур про освіту в Україні, зокрема про її історію становлення, систему, Болонський процес, міжнародну інтеграцію тощо. Також замовлено 10 тисяч фотоальбомів про Україну. Брошури та фотоальбом передбачалося видати англійською, російською, китайською, французькою, турецькою та арабською мовами.

Схожа закупівля була проведена у липні цього року на суму 2,78 млн грн. Наклад фотоальбомів, брошур та книжок склав 32 тис екземлплярів.

У вересні цього року уклали угоду для зйомки та розміщення шести випусків інтелектуально-розважальної телепрограми для пропагування системи освіти України в ЗМІ у Казахстані та Грузії на 5,81 млн грн. У телепрограмі мають змагатись випускники шкіл, а призом буде навчання в українському виші.

Попри витрачені кошти жоден український виш не потрапляє у світових рейтингів навіть 200 найкращих вишів. Зокрема, нещодавно у рейтинг британської компанії QS Quacquarelli SymondsТОП-500 потрапив Національний університет ім. Тараса Шевченка. Він опинився в групі "441-450". Київський політехнічний інститут і Донецький Національний Університет розташовані у рейтингу ще далі – "601+".

Крім цього, за інформацією Держстатистики, більшість іноземних студентів в Україні – з Туркменістану, Китаю та Росії. Так у 2009-2010 роках в Україні здобувало освіту 37 тис. 674 іноземних громадян, а протягом 2012-2013 років – 49 тис. 44 особи.

Втім, іншими даними оперує міністр освіти і науки Дмитро Табачник. За його словами, кількість іноземних студентів в Україні за три роки зросла з 40 до 65 тисяч. Міністр також вказав, що в Україні навчаються студенти з понад 150 країн світу.

читати ще