Науково-експертне управління парламенту вважає, що не можна погодиться з застосуванням обов'язкової амністії або помилування до осіб, щодо яких міжнародні судові установи, юрисдикція яких визнається Україною, встановили факти застосування вибіркового правосуддя або порушення Україною статті 18 Конвенції про захист прав людини та основних свобод, як це пропонується в законопроекті.
В управлінні зазначають, що амністія і помилування є правом, а не обов'язком парламенту і президента відповідно.
Також у висновку підкреслюється, що, наприклад, Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях тільки викладає юридичну оцінку виконання державами своїх зобов'язань за Конвенцією про захист прав людини та основних свобод, а не підтверджує або спростовує винність особи у вчиненні конкретного злочину.
Водночас управління вважає неприйнятним і таким, що не узгоджується з природою амністії і загальними принципами кримінального права і права взагалі, ідею проекту про введення «індивідуальної амністії».
Науково-експертне управління Ради констатує суперечність положень законопроекту нормам Конституції і загальним принципам кримінального права України і його прийняття у запропонованій редакції вважає недоцільним.
Разом з тим управління рекомендує парламенту відхилити і законопроект № 3461 позафракційного депутата Ради Анжеліки Лабунської про дозвіл лікування ув'язнених за кордоном за рішенням суду з одночасним звільненням засудженого від відбування покарання.
У висновку зазначається, що даний проект не містить жодних обмежень щодо кола осіб, які можуть претендувати на виїзд для лікування за кордоном.
Також невдалим є пропонований порядок розгляду судом прохання про виїзд для лікування за кордон.
При цьому науково-експертне управління рекомендує Раді за результатами розгляду в першому читанні повернути на доопрацювання законопроект № 2453а позафракційного депутата Сергія Міщенка про виїзд засудженого для лікування за кордон при рішенні суду про відстрочку відбування ним покарання.
Зокрема управління вважає досить сумнівною пропозицію проекту щодо незарахування терміну лікування за кордоном у термін відбування покарання з огляду на те, що проектом передбачається покладання на засудженого певних обмежень на весь час лікування.
Також управління нагадує, що чинним законодавством передбачено, що якщо засуджений не відбуває покарання у зв'язку з необхідністю його лікування поза установами виконання покарань, термін лікування зараховується в термін відбування покарання (один день лікування за один день відбування покарання у вигляді позбавлення волі).
Нагадаємо, наразі ключовим питанням для підписання угоди про асоціацію на саміті у Вільнюсі наприкінці листопада цього року є вирішення питання Тимошенко.
В ЄС заявляють, що якщо не буде "зеленого світла" відносно підписання Угоди про асоціацію Україна-ЄС з боку наглядової місії Європейського парламенту – екс-президентів Пета Кокса та Александра Кваснєвського, Брюссель документ не підпише.
Президент Віктор Янукович заявив, що готовий підписати закон про лікування засуджених за кордоном.
Наразі у парламенті зареєстровано три законопроекти. Розглядати запропоновані законопроекти у профільному парламентському комітеті почнуть лише 6 листопада, а доопрацювати документ депутати зможуть до 19 листопада після його прийняття в першому читанні.