Експерти з Оксфордського університету та мережеві аналітики з компанії Graphika підготували новий звіт для Комітету з розвідки Сенату Сполучених Штатів Америки про втручання Росії у президентські вибори 2016 року на користь кандидата від Республіканської партії Дональда Трампа. Про це повідомляє американське видання The Washington Post, в розпорядженні якого є чернетка документа.
Зокрема, у звіті було виявлено, що кампанія РФ використовувала усі соцмережі та медіа-платформи з урахуванням інтересів виборців, щоб допомогти Трампу перемогти на виборах.
Так, розслідування тривало над роботою російського Агентства інтернет-досліджень і діяльність російських ботів і фейкових сторінок.
"Зрозуміло, що всі повідомлення були явно створені на користь Республіканській партії – і ,зокрема, Дональда Трампа…Найчастіше Трамп згадується в кампаніях, націлених на консерваторів та правих виборців, де обмін повідомленнями закликав ці групи підтримувати його. Для основних груп виборців, які могли становити загрозу для Трампа, були надані інші повідомлення, які намагались заплутати, відвернути і, зрештою, перешкоджати членам голосувати ", – йдеться у доповіді.
Водночас росіяни працювали на активізацію консерваторів на такі питання, як право на зброю та імміграція, а також послаблення політичного впливу лівих афроамериканських виборців.
У звіті також були наведені аналізи ролі YouTube, дочірньої компанії Google та Instagram, що належить Facebook, в російській кампанії, а також те, як росіяни використовували інші платформи соцмереж – Google+, Tumblr і Pinterest – які отримали відносно невелику увагу. Росіяни також використовували облікові записи електронної пошти від Yahoo, служби Microsoft Hotmail та Google Gmail.
Своєю чергою, у доповіді висловлено занепокоєння з приводу загальної загрози, яку соціальні медіа ставлять до політичного дискурсу всередині націй.
Крім того, дослідники зазначили, що дані містять свідчення використання російської валюти, купівлі об'яв та російських телефонних номерів для контактної інформації. Ба більше, в логах комп'ютерів були знайдені IP-адреси, зареєстровані в Санкт-Петербурзі, де базується російське Агентство інтернет-досліджень.
У звіті з'ясувалося, що росіяни почали купувати рекламу Google для веб-сайту "BlackMatters US" з провокаційними повідомленнями, такими як "Копи вбивають чорних дітей. Ви впевнені, що ваш син не буде наступним?"
Нагадаємо, 1 серпня Трамп закликав генерального прокурора країни Джеффа Сешнса припинити кримінальне розслідування щодо втручання РФ в американські вибори в 2016 році.
Раніше повідомлялося, що Мюллер, який очолює розслідування ФБР щодо втручання росіян у президентські вибори в США, розширює штат прокурорів свого офісу професійними кадрами.
У січні 2018 року стало відомо, що спецпрокурор планує допитати Трампа через можливе втручання Росії у проведення виборів у США. 24 січня Трамп заявив, що готовий під присягою відповісти на питання Мюллера . У квітні Мюллер допитав щонайменше двох російських олігархів щодо фінансування передвиборної кампанії президента Дональда Трампа росіянами.