Валерія Бурлакова Media Officer українського офісу Amnesty International

Регіонал: “Якби не тон, я б нормально сприйняв зауваження ПАРЄ”

Політика
20 Грудня 2011, 19:58

УТ: Удосконалення кримінального законодавства входять до зони Вашої відповідальності в парламенті. Наскільки Ви погоджуєтеся з висновками доповідачів Моніторингового комітету? 

–   Маю подвійне ставлення до резолюції, яка була схвалена ПАРЄ. Її тон, особливо в перших пунктах, – достатньо образливий, принизливий. Там є такі вирази як «негайно» чи «недоліки». Навіть дуже поважна організація немає права так розмовляти із незалежною державою, яка визначає політику у Європі! Але якби не цей тон, я би цілком нормально сприйняв зауваження та оцінку наших дій.

УТ: Отже, констатація зловживань превентивним утриманням під вартою — справедлива?

– Безумовно, це у нашій країні трапляється :люди сидять у СІЗО під час слідства до передачі слідчих документів до суду. І терміни іноді невиправдано завищені.

Але ми інтенсивно розробляємо проект нового кримінально-процесуального кодексу. Він попередньо розглядався та обговорювався у громадських організаціях і зібрав схвальні відгуки. Така практика існує з часів СРСР, і новий кодекс їїскасує. Є низка дуже позитивних моментів, які співпадають з європейськими стандартами – це і розумні терміни розгляду, і акцент на презумції невиновності.

Мимаємо позитивні висновки міжнародних організацій, зокрема Веніціанської комісіі. В першому півріччі будемо розглядати законопроект про кримінально-процесуальний кодекс. Там будуть відображені нові європейські стандарти і наші нові норми, які захищатимуть інтереси підсудного. І тільки суд зможе визначати, наскільки винна людина.

УТ: Що Ви думаєте про вимогу скасувати статті 364 та 365 Кримінального кодексу? Стосовно зловживань службовим положенням та перевищення повноважень?

–  Незважаючи на грізні зауваження вельмишановної ПАРЄ, ми в Партії Регіонів вважаємо, що не можна змінювати ту чи іншу норму під одну людину. Так, ми будемо реформувати кримінальну юстицію в цілому. Вдосконалювати роботу правоохоронців, кримінальної юстиції. Я впевнений, що політична відповідальність буде відокремлена від кримінальної. Виборець сам вирішить наскільки правду каже той чи інший політик.

Депутати з Моніторингового комітету ПАРЄ посилаються на«інформацію, якій можна довіряти ”. Найчастіше західні товариші приїздять і слухають опозицію. Це не означає, що опозиція права.

У країні криза, у світі криза. Ми турбуємось про те, як підтримати соціальні стандарти. Заважає цьому домовленість колишнього прем'єра по газу. Вона б'є по нашій економіці більше, ніж криза. Судити про нашу внутрішню політику, сидячи у кріслах ПАРЄ, – як мінімум не справедливо.

УТ: Чи потрібно, на Вашу думку, скликати Конституційну Асамблею, аби змінити українську Конституцію, як рекомендує Рада Європи?

– Конституція – це дуже складне та тонке питання. У багатьох країнах вона не змінюється десятиріччями. Ми ж намагаємось внести зміни. У таких питаннях краще почекати, ніж поспішати, як то було в2004 році під тиском Заходу. Тоді зміни внесли – і почалися конфлікти між президентом та прем'єром. Ми будемо реформувати конституцію. Це факт. Але на це потрібен час. Нова конституція повинна відображати не тільки вимоги Заходу. Її не треба робити«під ПАРЄ». Кожна держава ухвалювала свій Основний закон на власний спосіб. У нас — свій шлях. Згідно  з українським законодавством, Конституція має ухвалюватися на сесії Верховної Ради України.