«В одному тільки трубопроводі «Одеса-Броди» – до 300 тисяч тонн технологічної нафти. А що таке 80 тис тонн? Тим паче, західноукраїнські НПЗ не можуть випускати бензин і дизельне паливо, які відповідають українським стандартам, навіть старим. Чому тоді цю нафту не спрямовують на Кременчуцький завод? Це просто «замилювання очей» для того, щоб всі думали, що «ми добре працюємо» та ще й збільшення кількості «бодяги» на АЗС», – зазначив експерт.
За його словами, наразі ціни на бензин стабілізувалися, проте не виключено їх зростання.
«Поки ціни стабілізувалися, рух вверх ще є, але вже не такий активний, як раніше. Звісно, якби уряд протягом чотирьох місяців не стримував ціни, думаю, що зараз було б невелике зниження цін», – додає Рябцев.
Водночас, на думку фахівця, дії уряду спричинюють дестабілізацію цін на ринку нафтопродуктів.
«НАК «Нафтогаз України» на піку цін закупив 100 тис тонн нафти, для того, щоб переробити їх на Лисичанському заводі. Виходить, що ціни цих 50-60 тисяч тонн нафти, які отримають, будуть набагато вищі від нині існуючих. Тобто це – не стабілізаційний чинник, а дестабілізаційний. А тому очікувати, що ціни на бензин та дизельне паливо знизяться, на мій погляд, наївно», – стверджує експерт.
За прогнозами, ціни на бензин в Україні можуть зрости через події в Лівії та політику українського уряду.
«За нашими прогнозами, у другій половині червня спостерігатиметься зростання цін на нафту насамперед через події в Лівії. Втім, ще більше зростання можна очікувати від втручання держави у ціноутворення. Наприклад, з 1 липня може змінитися порядок оподаткування, тобто не виключено, що до цього часу Міненерговугілля спробує ще раз ввести імпортні мита на нафтопродукти. Якщо це станеться, тим паче в умовах не зовсім приємної для трейдерів української економіки, виникне дефіцит. Коли на все це накладеться ще й закінчення терміну дії понижених акцизів на нафтопродукти, ось тоді можна очікувати 12 грн (за 1л бензину – Ред.) може навіть і більше», – стверджує Рябцев.
Нагадаємо, російські нафтові компанії у травні припинять поставки нафтопродуктів в інші країни, щоб ліквідувати дефіцит палива усередині країни.
Прем’єр-міністр України Микола Азаров заявив, що не може спрогнозувати ціну бензину на період до кінця літа 2011 року.
29 квітня Міністерство енергетики й вугільної промисловості підвищило граничні рекомендовані ціни на бензин А-95 з 9,85 гривні/літр до 10 гривень/літр.
Раніше на засіданні 6 квітня експертно-аналітична група з питань функціонування ринку нафти й нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної галузі підвищила граничні рекомендовані ціни на бензин А-95 на 1% з 9,75 до 9,85 гривні/літр.
22 березня АМКУ вирішив оштрафувати ПП «Окко-Нафтопродукт», ТОВ «Континент Нафто Трейд» і ТОВ «Альянс Холдинг» на суму 150 млн грн за завищення цін на бензин.
7 квітня Рада знизила акцизи на бензини моторні на 27,47% з 182 євро до 132 євро за тонну до серпня.
Як відзначив заступник директора науково-технічного центру «Псіхея» Геннадій Рябцев, зниження ставки акцизного податку на бензин не зменшить його вартість, але скоротить надходження коштів до бюджету та не дозволить автомобілістам використовувати дешеве пальне.