Податкова стверджує, що підприємці просто у захваті від її роботи

15 Червня 2011, 15:45

«Зокрема, роботу податківців з налагодження партнерства вважають дуже доброю 22,9% респондентів, доброю – 53,2%, задовільною – 22,1%. Незадовільними вважають результати діяльності ДПС у цьому напрямку 1,1% опитаних», – сказано у повідомленні податкової.

Дві третини (69%) платників податків відповіли, що послуги з роз’яснення податкового законодавства надаються вчасно та на високому рівні. Кожний п’ятий (20,4%) зауважив, що якість консультацій його задовольняє. Повністю незадоволеними залишилися 0,4% опитаних.

Більше половини (53,7%) респондентів стверджують, що ніколи не мали проблем зі сплатою податків та поданням звітності.  

«Іноді виникають окремі запитання» – такий варіант обрали 33,6% опитаних. Постійно мають проблеми під час виконання податкових зобов’язань 2,9% платників.

Щодо розгляду звернень громадян, то 68,6% заявили, що їхні звернення розглядалися вчасно та якісно. Між тим, 25,4% не змогли відповісти, бо ніколи не мали необхідності надсилати письмові заяви до органів ДПС. Однак 1,5% громадян вважають, що відповіді на запитання мають формальний характер i не вирішують питання по суті; 0,2% – змушені звертатися повторно або звертатися за допомогою до органів податкової служби вищого рівня.

На запитання, «чи доводилося Вам у податкових органах спостерігати випадки неуважності, тяганини, грубощів, стояти в чергах?» 72,4% опитаних відповіли, що ніколи; 16,3% зазначили, що іноді з ними таке траплялося; 2% відповіли: «так, досить часто» i 1% обрали відповідь: «так, постійно». Не змогли відповісти 8,3% респондентів.

Серед чинників, які негативно впливають на авторитет податкової служби, найпопулярнішою відповіддю виявилася нестабільність податкового законодавства (29,4% респондентів). Також, на думку платників, репутації податківців шкодять часті зміни в законодавстві (16,1%), неоднозначне тлумачення норм податкового законодавства (12,4%), великі штрафні санкції (6,1%) i високі ставки податків (7,9%).

Опитування проводилось у II кварталі (квітень – червень) цього року під час взяття на облік суб’єктів підприємницької діяльності, проведення семінарів, лекцій для платників податків, засідань «круглого столу» за участю підприємців, зустрічей з трудовими колективами тощо. Податківці пропонували громадянам заповнити анкету щодо оцінки діяльності Державної податкової служби України.

Загалом було опитано 46619 респондентів різного віку в усіх регіонах України.

Найбільший відсоток опитаних становлять громадяни віком від 35 до 50 років (39,2%), на другому місці (33,8%) — віком від 25 до 35 років.

Нагадаємо, у березні Державна податкова служба на період надання звітності залучила додаткових фахівців, а також працювала на вихідних. На думку голови ДПС Віталія Захарченко, це дозволило зменшити черги і підвищить якість обслуговування людей. Крім цього, за його дорученням з 17 березня в податкових інспекціях по всій Україні прийом звітності здійснюватиметься з 8 до 21 години. Також податківці також будуть обслуговувати платників у вихідні – 19 і 20 березня.

Також за дорученням президента Віктора Януковича, податківцям заборонено практику відмови у прийнятті від підприємців податкової звітності.