Партія регіонів та об’єднана опозиція стали лідерами з «джинси» у ЗМІ Львіщини

6 Серпня 2012, 14:10

«Майже в усіх районних газетах з’являються одні й ті самі матеріали з тим самим авторами. Деколи трохи змінюється текст, скорочується. Деколи може видозмінюватися назва, а в цілому текст майже однаковий. І лідерами таких матеріалів, які з’являються у комунальних газетах, є об’єднана опозиція і Партія регіонів», – зазначила вона.

За словами Дащаківської, головні месиджі від об’єднаної опозиції – це питання мови, критика влади та те, що опозиція знає, як «змінити ситуацію в Україні».

Водночас Партія регіонів у місцевій пресі озвучує тіж самі месиджі, що й на білбордах. Зокрема, що «стабільність досягнуто», що не можна зараз змінювати керівників країни, а також месидж – «побудуємо Європу тут».

Крім того, у комунальних ЗМІ експерти помітили так звані іміджеві матеріали, коли потенційні на той момент кандидати у депутати були позитивно представлені у газетах. Є такі матеріали і про представників ВО «Свобода» – депутатів обласної ради.

Разом з тим, у більших містах, наприклад, Самборі, Трускавці та Дрогобичі є не одна газета, а декілька. І на сьогодні там з’являються не лише іміджеві матеріали, а й матеріли чорного піару, що раніше у місцевих комунальних ЗМІ було малопоширеною практикою.

Дащаківська також зазначила, що зараз головна проблема для багатьох кандидатів – це достукатися до сільського виборця. Тому дуже популярною технологією стало заснування кандидататами власних ЗМІ, переважно газет, які роздаються мешканцям сільської місцевості або передплачуються для них коштом кандидата.

«Для мене це насправді чесніший спосіб вести роботу з виборцями, доносити до них свою позицію, аніж купляти редакторів», – заявила Дащаківська.

Водночас вона додала, що друковане слово для сільського виборця зараз є дуже вагомим, хоча найбільше значення буде мати все-таки телебачення.

Як повідомлялось, за результатами щомісячного моніторингу загальнонаціональних друкованих видань на замовні матеріали, немарковані як реклама, який проводив Інститут масової інформації, у червні рівень політичної «джинси» у друкованих виданнях зріс утричі у порівнянні з травнем, що вказує на наближення парламентських виборів. 

ІМІ відзначає, що у «джинсові перегони» у червні активно включилися нові замовники – віце-прем’єр-міністр з соціальних питань Сергій Тігіпко, який «рекламує» соціальні ініціативи та дії влади, а також Комуністична партія України.

Нагадаємо, раніше у розміщенні замовних матеріалів звинуватили народного депутата Наталю Королевську, що стало одніє з причин її виключення з партії БЮТ "Батьківщина".

Позначки: