Освітній омбудсмен: Освіта практично нічого не отримала з фонду щодо фінансування протидії пандемії COVID-19

3 Вересня 2020, 14:42

До фонду фінансування протидії пандемії COVID-19 в Україні з бюджету освіти було вилучено майже п’ять мільярдів гривень, але освіта з тих грошей практично нічого не отримала на подолання наслідків пандемії. Хіба що 52 млн грн як відшкодування за раптове та незрозуміле скасування пробного ЗНО. Про це в інтерв’ю Тижню розповів освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

 

«На цей момент, на жаль, я не чув публічних заяв на найвищому рівні про потребу додаткового фінансування освіти. У приватних розмовах необхідність ця визнається, але поки що не бачу дій, які свідчили б, що таке особисте розуміння втілюється в конкретних державницьких рішеннях. Мене це дуже непокоїть, бо освіта зазнала потужного негативного впливу пандемії та неабияк потребує підтримки. Інакше критично небажані для суспільства наслідки відчуватимуться ще багато років. Саме тому я 18 серпня спрямував до прем’єр-міністра листа, у якому пропоную негайно винести на розгляд Кабміну питання про надання освіті цільової субвенції з державного бюджету на подолання негативного впливу пандемії», — сказав він.

 

Горбачов зауважив, що є кілька абсолютно прозорих речей, які треба зробити. Наприклад, однією з ключових вимог безпеки для життя та здоров’я є дотримання соціальної дистанції — це вимога МОЗ. На практиці для школи це означає, що в класі має перебувати менше учнів. Якщо так, то шкільний клас треба ділити на підгрупи.

 

«Звичайно, у різних школах маємо різні умови. В Україні 16 тисяч шкіл, і якщо середня наповненість шкільного класу становить 18 дітей, то в невеличких містечках вона близько 10, а у великих містах — суттєво більше: середня — 28, а буває й понад 30. Тому одні школи мають свободу для маневру через невелику наповненість приміщень, а інші будуть змушені ділити класи, можливо, виводити частину класів на другу зміну. А це означає подвійне навантаження вчителів. Або доведеться застосовувати принцип маятника, коли одного тижня вчиться одна половина класу, наступного тижня — інша: одні працюють в класі, інші — дистанційно. Але з ними всіма треба комусь працювати!», — повідомив освітній омбудсмен.

 

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»