ОПОРА: мажоритарники витратили на агітацію через ЗМІ від $2 млрд до $2,5 млрд

27 Листопада 2012, 14:21

"Основна частина витрат на польову частину виборчої кампанії – це "тіньові" кошти, які потім не знайдуть відображення в офіційних звітах і деклараціях (про доходи та видатки за 2012 рік – Ред.) кандидатів", – заявила Айвазовська на прес-конференції у вівторок, представляючи фінальні результати моніторингу фінансових витрат кандидатів у народні депутати громадянської ініціативи "Звідки?".

У рамках ініціативи "Звідки?" здійснювався моніторинг фінансових витрат основних кандидатів в трьох округах: № 42 (Донецьк), № 73 (Закарпатська область) і № 222 (Київ).

Зокрема, мережа "Опора" відстежувала витрати на польову частину виборчої кампанії – зовнішню рекламу, зустрічі з виборцями, благодійну діяльність, а Комітет "Рівність можливостей" – на агітацію в ЗМІ.

За оцінкою Айвазовської, витрати на польову частину одного кандидата-мажоритарника склала від 600 тис грн до 12 млн грн.

Керівник Комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев повідомив, що структура витрат на агітацію в ЗМІ в кожному з округів відрізнялася. За його словами, лише на рекламу на телебаченні кандидат від Партії регіонів Тетяна Бахтєєва в окрузі № 42 витратила понад 6 млн грн.

В цілому, за оцінкою Чекмишева, мажоритарники в цілому по Україні витратили на агітацію в ЗМІ за час виборчої кампанії від $2 млрд до $2,5 млрд.

Нагадаємо, сума витрат всіх партій на рекламу в багатомандатному окрузі склала трохи більше 600 млн грн.

Разом з тим, як повідомляв Тиждень.ua, за оцінкою SA Political Communications в цілому затрати на цьогорічну виборчу кампанію склали $2,5 млрд.